Акцент у цій вправі робиться вже не на знаходження точної відповіді, а на розвиток вміння оцінити результат обчислень при роботі зі змішаними числами, що містять як цілий компонент, так і дробову частину. Це вміння є актуальним тому, що точне обчислення вимагає часу: виконання дій додавання та віднімання з такими числами робить поетапно. Спочатку опрацьовуються цілі частини, потім – дробові. Проте іноді часу на це бракує – необхідно відразу оцінити приклад. Для цього і проводиться порівняльний аналіз, якому присвячено дану вправу. На екрані перед учнем міститься набір прикладів з дією додавання чи віднімання у кожному з них. Приклади на різних етапах не повторюються. Елементами цих виразів, чи то двома доданками, чи то зменшуваним та відʼємником, неодмінно є мішані числа, тобто такі, котрі мають як цілу частину, так і дробовий компонент. Над ними міститься формулювання завдання. Наприклад, треба визначити, який з прикладів дає найбільший результат. На наступному етапі критерій оцінювання зміниться. Скажімо, треба буде знайти вираз з найменшим результатом, або ж найменшою дробовою частиною результату без урахування цілої. Дитина спочатку читає те, що від неї потрібно. Потім, згадуючи послідовність вирішення прикладу, виконує його, але подумки і максимально швидко, на око. Нема необхідності визначати точний чисельник або ціле число. Коли школяр вибирає потрібний приклад, що підходить до названого критерію відбору, то проходить на наступний етап завдання. Спочатку учень муситиме досить докладно розбирати кожен приклад, але, рухаючись між рівнями, дитина навчиться швидко і без зайвих зусиль визначати, який з них дає більший, а який – менший результат, звертаючи увагу спочатку на цілу частину, а потім вже – на дробову.
Додавайте і віднімайте дроби з різними знаменниками (включаючи мішані числа), замінивши дані дроби еквівалентними, таким чином, щоб отримати суму або різницю дробів зі спільними знаменниками.