Якщо відомою є довжина першого відрізка та співвідношення її з іншим, то можна обчислити і довжину цього другого відрізка теж. Числа у співвідношенні відрізків можуть бути не такими, як у відомостях про довжину, тож потрібно обчислити коефіцієнт співвідношення, розділивши довжину на число, що позначає відомий відрізок, а потім частку помножити на число, що позначає невідомий у формулі співвідношення.
Учень/учениця: формулює і доводить теорему Фалеса та теорему про пропорційні відрізки; розв'язує задачі, що передбачають обчислення довжин пропорційних відрізків та сторін геометричних фігур.
Учень/учениця: формулює та доводить ознаки подібності трикутників; обґрунтовує подібність трикутників; розв'язує задачі, що передбачають знаходження невідомих елементів подібних трикутників.