Речення – головний інструмент комунікації мови. Воно представляє з себе цілісне повідомлення, яке має граматичну основу (обовʼязково) та додаткові слова, які приєднуються до неї та розкривають її (частіше за все вони є в наявності, хоча їхня присутність не обовʼязкова для речення). Граматична основа – це підмет, який називає обʼєкт, що виконує дію, та присудок, який називає саму дію, яку виконує цей обʼєкт. Відтак у більшості випадків іменник виступає підметом ,а дієслово – присудком. Відповідно всі інші слова групуються коло них: прикметник описує іменник, а тому грає роль означення, яке описує підмет тощо. У ході виконання цього завдання дитина будуватиме речення з набору слів. Взагалі-то в українській мові порядок слів у реченні не є сталим: існує велика кількість можливих варіацій, коли обʼєкт та субʼєкт дії міняються місцями задля розміщення смислових акцентів у повідомленні. Проте логіка у порядку слів має бути – повʼязані між собою компоненти речення майже завжди розташовані по сусідству. На екрані перед учнем міститься набір слів. Він є новим для кожного наступного етапу завдання. Під каркасом речення вони розміщені у хаотичному порядку. Каркасом же є кілька порожніх клітин – по одній на слово. Завдання, яке ставиться перед дитиною, полягає у тому, щоб перемістити туди слова так, аби вони утворили закінчене повідомлення. У цьому може допомогти ряд особливостей. Після останнього слова має стояти крапка. Перше слово починається з великої літери. Оскільки дитина тільки знайомиться з темою речень, на кожному рівні слів буде небагато, тож розмістити їх у правильному порядку буде просто. Зате учень отримає важливий практичний досвід поєднання слів у одну структуру.
Учень/учениця:
- визначає кількість слів у реченні з 3-5 слів;
- складає прості речення (до 5 слів), у тому числі зі службовими частинами мови;
- виконує дії з деформованими реченнями шляхом додавання або вилучення слів відповідно до завдання.
Учень/учениця:
- характеризує речення за його основними ознаками;
- розрізняє на слух завершене і незавершене речення;
- виділяє на слух окремі речення у висловлюванні.
Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення, речення; встановлює їхню кількість;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови, або із зазначеними у завданні прикметами.
Учень/учениця:
- створює, розширює доповнює і перегруповує речення;
- виявляє головні члени речення, розрізнює завершені і незавершені речення;
- відрізняє речення за метою висловлювання (розповідні, питальні, окличні).
Учень/учениця:
- розуміє і користується правилами вживання великих літер у географічних назвах, іменах людей і прізвиськах тварин, назвах свят та ін.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.