Ця вправа продовжує тему доконаності і недоконаності дієслів. Для закріплення знань по ній необхідно, аби дитина пройшла через завдання різного формату. Цього разу учень розподілятиме дієслова в залежності від того, якому виду вони належать. На екрані перед учнем міститься два робочі поля. Кожне з них належить тому чи іншому персонажу, наявність якого додає вправі більшої інтерактивності, робить її більш цікавою та образною. Отже, крім цих робочих зон, є також набір дієслів. Частина з них – доконаного виду, а частина – ні. На всі інші граматичні категорію (час, особу тощо) звертати увагу не доведеться. У завданні, формулювання якого міститься над робочими зонами, вказано, кому з персонажів належить поле з доконаним видом, а кому – з недоконаним. Дитина розподіляє всі дієслова, які є на екрані згідно з цим критерієм. Ключ до правильного рішення вправи – це влучно задане питання. У ньому міститься відповідь на те, чи виражає дієслово завершену дію, чи ні. Якщо, наприклад, до дієслова можна поставити питання «що зробить?», то цей префікс «з-» вказує на завершеність дії, навіть не дивлячись на те, що вона відбуватиметься в майбутньому і, можливо, ще навіть не почалась. Якщо ж у питанні, яке можна задати до дієслова, цього префікса нема, то дія незавершена. Отже, коли дитина, керуючись цим критерієм, розподіляє всі дієслова по робочим зонам, то проходить на наступний етап вправи, де працюватиме з іншими словами, але механіка виконання вправи буде такою самою.
Учень/учениця:
- впізнає в реченні і розрізняє слова-назви дій, знає термін "дієслово" і розуміє його значення;
- правильно ставить питання до дієслів різного роду й числа і часу;
- складає групи дієслів із певним лексичним значенням дії;
- виявляє і добирає слова, близькі і протилежні за значенням із значенням дії.
Учень/учениця:
- розрізняє і правильно використовує дієслова, вміє змінювати дієслова за часом, родом і числами, вживає та розуміє лексичні конструкції з дієсловами.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.