Дієслова використовуються для різноманітних цілей. Перше за все, їх використовуються для того, щоб називати дії або стан, проте також дієслова через опис дії описують і функції предметів. Зокрема те, що роблять тим чи іншим інструментом. Цьому й присвячено дане завдання. На екрані перед учнем міститься набір дієслів. Всі вони відрізняються за значенням. З боку від стовпчика цих слів є два поля. В першому – зображення певного предмета. Інше порожнє. Дитина має згадати, яку функцію виконує зображений на малюнку обʼєкт і серед дієслів знайти те одне, яке цю функцію називає через дію. Коли дитина це робить, то переносить дане дієслово у порожнє поле. Далі починається наступний етап завдання, де треба виконати аналогічні дії. Обидва ці поля тримають персонажі, наявність яких урізноманітнює вправу і робить її більш інтерактивною, дитина вже не просто працює з одиницями мови, а взаємодіє із живими героями. Ця вправа є досить корисною, адже вона водночас і розширює кругозір дитини, і збільшує словниковий запас слів (адже у групі дієслів можуть трапитись і незнайомі – в такому випадку батьки допоможуть і розкажуть про нове слово) і покращує знання предметів навколишнього світу. Крім того, і це головне, дитина за допомогою цього завдання розуміє, що дієслова описують не лише події. Через називання функції вони описують і предмет, який її виконує, а знання цього факту робить розуміння мови більш глибоким.
Учень/учениця:
- впізнає в реченні і розрізняє слова-назви дій, знає термін "дієслово" і розуміє його значення;
- правильно ставить питання до дієслів різного роду й числа і часу;
- складає групи дієслів із певним лексичним значенням дії;
- виявляє і добирає слова, близькі і протилежні за значенням із значенням дії.
Учень/учениця:
- розрізняє і правильно використовує дієслова, вміє змінювати дієслова за часом, родом і числами, вживає та розуміє лексичні конструкції з дієсловами.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.