Ця вправа концентрує увагу дитини саме на голосних звуках та на буквах, що передають їх на письмі. Зосередитись на них дещо простіше, адже голосних звуків менше, і розділяються вони на меншу кількість підвидів. Проте і робота з ними може бути непростою, тож дитині доведеться добре сконцентруватись. На екрані перед учнем міститься малюнок, який зображує певну ситуацію, обʼєкт, подію тощо. Різноманіття малюнків робить цю вправу цікавою для виконання, адже на кожному етапі зображення на екрані змінюється. Те, що зображено на ілюстрації, підписано словом. Втім це слово є неповним – у ньому бракує кількох літер. Всі вони виражають на письмі голосні звуки. Дитина має за малюнком вгадати, що це за слово (адже навіть відсутність однієї літери може значно збити і заплутати), після чого вибрати серед варіантів голосних під малюнком ті, які потрібно. Проте на цьому завдання не скінчується: дитина має сама розподілити потрібні букви у слові, поставивши кожну з них на своє місце. Коли учень це зробить і таким чином відновить слово, то пройде на наступний етап завдання, де треба буде виконати аналогічні дії. Пропущеними завжди є ті літери, які позначають голосні звуки, тож, рухаючись між етапами завдання, дитина вивчить та повторить всіх їх. Крім того, дитина повторить і правила написання багатьох слів. Працюючи як зі звичайними голосними, так і з йотованими, учень згадає те, коли саме треба їх вживати, як вони взаємодіють із сусідніми приголосними.
Учень/учениця:
- виконує усно звуковий і звуко-буквений аналіз слів та будує звукові моделі слів з 5-8 звуків, в тому числі з подвоєними, м’якими, пом’якшеними приголосними, диграфами, дифтонгами і апострофом;
- виконує аналітико-синтетичні і конструктивні дії зі словами, як то: заміна, додавання, вилучення одного зі звуків слова з метою відновлення слова або зміни його значення.
Учень/учениця:
- правильно читає абетку, знає абеткові назви букв, відновлює пропущені літери та/або знаходить за записом потрібні літери в абетці;
- розташовує 5-6 слів за абеткою з орієнтацією на першу букву.
Учень/учениця:
- перелічує (до шести) голосні звуки і записує (до десяти) букви на їх позначення;
- впізнає і розрізнює на слух та за способом вимовляння голосні звуки;
- впізнає і розрізнює на слух та за способом вимовляння приголосні звуки;
- впізнає і розрізнює на слух та за способом вимовляння тверді і м’які, дзвінкі і глухі приголосні;
- відрізняє на слух правильне вимовляння слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим;
- відрізняє на слух правильне вимовляння, читає і записує слова з апострофом.
Учень/учениця:
- правильно друкує визначені програмою слова, вимова і написання яких не розходяться;
- правильно позначає на письмі (друкує) м’якість приголосних звуків, доцільно використовуючи знак пом’якшення ("ь") та букви "я", "ю", "є", "і";
- розуміє різницю між вимовою і написанням слів, що пишуться за вивченими правилами (слова з ненаголошеними голосними, з апострофом перед "я", "ю", "є", "ї").