Найбільш відомою специфічною граматичною категорією дієслів є час. Час – це коли саме відбулась або відбувається дія. У сучасній українській мові виділяють три головних часи: минулий, теперішній та майбутній. Відповідно дія, яка відбувалась у минулому – це та, що закінчилась раніше за момент мовлення. У ході виконання цього завдання дитина навчиться розрізняти слова цього типу. На екрані перед дитиною міститься малюнок, в якому є кілька різних елементів. Наприклад, сонечко та хмаринки. На кожній написано по одному слову, чим вони й відрізняються. Всі ці слова – це дієслова, проте лише деякі з них означають дію, яка відбувалась у минулому. Саме минулий час є обʼєктом вивчення у цій вправі, тож дитина має вибрати ці слова та виділити відповідні зображення, на яких вони знаходяться. Зробити це можна, якщо поставити правильне питання. У випадках, коли до дієслова можна поставити питання на кшталт «що робив?» та «що зробив?» ці слова є у минулому часі. Крім того, допомагає лексичне значення, яке, власне, і головним орієнтиром, хоча й менш очевидним, ніж питання; а також потрібні закінчення. Дієслова у минулому часі – єдині, які мають категорію роду. Вони мають специфічні закінчення, які вказують на особу мовця та обʼєкта мовлення. Дитина ще не знає їх всіх, проте у ході виконання даного завдання познайомиться з ними та запамʼятає більшість таких закінчень і суфіксів. Це допоможе краще розуміти дієслова в майбутньому.
Учень/учениця:
- впізнає в реченні і розрізняє слова-назви дій, знає термін "дієслово" і розуміє його значення;
- правильно ставить питання до дієслів різного роду й числа і часу;
- складає групи дієслів із певним лексичним значенням дії;
- виявляє і добирає слова, близькі і протилежні за значенням із значенням дії.
Учень/учениця:
- розрізняє і правильно використовує дієслова, вміє змінювати дієслова за часом, родом і числами, вживає та розуміє лексичні конструкції з дієсловами.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.