Складне речення відрізняється від простого наявністю двох граматичних основ, тобто двох пар «підмет-присудок», коло яких групуються другорядні члени. Для того, щоб ефективно працювати з ним, необхідно навчитися визначати граматичну основу кожного з цих простих речень у рамках одного складного. Цьому і присвячено це завдання. На екрані перед дитиною міститься зображення речення — нового для кожного наступного етапу. Речення обовʼязково складне, і завдання, яке ставиться перед дитиною, полягає в тому, щоб визначити граматичні основи, які в ньому є. Для цього дитина читає речення та аналізує кожне його слово, а також загалом — ту думку, яку це речення передає. Відразу дитина має зрозуміти, що повідомлення, яке містить у собі це речення, можна логічно розділити на дві смислові частини. Це і є прості речення в складі складного. Школяр знаходить підмет, тобто слово, що називає дійову особу, та присудок, тобто слово, яке називає дію, для кожного з цих компонентів. Після цього дитина має правильно їх підкреслити. Школяр уже знає, що підмет підкреслюється однією горизонтальною рискою, а присудок — двома паралельними. Дитина натискає на відповідний елемент під реченням, після чого виділяє потрібне слово. Підкресливши підмет, дитина натискає на символ присудка, і виділяє вже ті слова, які потрібно. Краще, щоб учень виділяв граматичні основи попарно, але можна виділяти спочатку підмети, а потім — присудки. Головне, щоб дитина розуміла, як вони повʼязуються в рамках своїх граматичних основ та як комбінуються в одну синтаксичну одиницю.