Опис завдання
    Учень шостого класу вже добре знайомий із категорією числа в іменниках. Він знає про те, що кожен предмет може мати число множини. Речення, в яких іменник із числа однини став у число множини або навпаки, відрізняється стилістичним забарвленням та своєю будовою. Усвідомлення цієї категорії іменника впливає на те, як дитина будує своє мовлення та сприймає навколишнє середовище.
    У цьому завдання школяр побачить перед собою дошку, біля якої стоятиме вчителька та учень. На дошці написане певне речення, яке змінюється із кожним етапом вправи. Завдання, що стоїть перед шестикласником, полягає в прочитанні наведеного речення, аналізі його змісту та будови, а потім — відповіді на запитання: «Який іменник з усіх в реченні вживається тільки в множині?». Отже, ця вправа ще раз потренує вміння дитини розрізняти іменники множини та однини. Крім того, школяр поповнить скарбничку своїх знань щодо тих слів, які вживаються виключно у множині або однині. А таких в українській мові існує насправді значна кількість.
Пов'язані стандарти
Учень/учениця:
-    знає морфологічні ознаки іменника;  
-    розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини; 
-    знає написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не- з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників;
-    знаходить іменники в реченні;
-    визначає належність іменника до певного роду, відмінкову  форму та число іменників; 
-    класифікує іменники за родами, відмінами, групами;
-    доречно використовує іменники всіх числових та відмінкових форм;
-    виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини;
-    визначає в іменниках вивчені орфограми;
-    помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами;
-    користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
-    визначає головне; 
-    класифікує і групує вивчений матеріал; 
-    знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки; 
-    користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова); 
-    виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.
Учень/учениця:
-    аналізує мовні й позамовні поняття, явища, закономірності;
-    порівнює, узагальнює їх; 
-    виділяє головне з-поміж другорядного;
-    здобуває інформацію з різноманітних джерел (довідкової, художньої літератури, ресурсів Інтернету тощо), здійснює бібліографічний пошук, працює з текстами вивчених типів, стилів і жанрів мовлення;
-    систематизує, зіставляє, інтерпретує готову інформацію;
-    моделює мовні й позамовні поняття, явища, закономірності.
Учень/учениця:
-    вміє інтерпретувати фігури мовлення (наприклад, персоніфікації) у контексті;
-    використовує взаємозв'язок між окремими словами, щоб краще зрозуміти  лексичне значення кожного слова;
-    розрізняє нюанси у значеннях слів та вміє їх доречно використовувати відповідно до стилю мовлення.
 
             
             
                