7.УМ.1.2.А. Синтаксичні конструкції. Синтаксис речень. Розділові знаки в синтаксичних конструкціях
Учень/учениця:
- знає правила вживання розділових знаків у вивчених синтаксичних конструкціях;
- знає та називає вивчені самостійні та службові частини мови, наводить приклади їх;
- пояснює написання слів різних частин мови та вживання розділових знаків у вивчених конструкціях правилами;
- розставляє правильно розділові знаки в простих ускладнених, а також у складних реченнях відповідно до вивчених правил;
- знаходить у реченнях вивчені частини мови;
- визначає належність слова до певної частини мови, визначає її граматичні ознаки;
- визначає у словах орфограми, обґрунтовує написання слів відповідними правилами;
- виправляє допущені помилки;
- мислить критично, формулює тезу, добирає аргументи на її підтвердження або спростування, самостійно робить висновки.
7.УМ.1.2.Б. Текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Стилі мовлення
Учень/учениця:
- знає визначення тексту, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті;
- знає сфери вживання, основні види (жанри) висловлень, загальні та мовні ознаки основних стилів мовлення;
- пояснює вибір стилю тексту (висловлення) у відповідності до мети й ситуації спілкування;
- розуміє призначення публіцистичного стилю, знає сферу його вживання, основні види висловлень, загальні та мовні ознаки;
- знає й називає загальні та мовні ознаки публіцистичного стилю;
- розпізнає текст, визначає його тему, основну думку, аналізує будову, визначає стиль;
- визначає мікротеми та складає простий план готового тексту, а також план тексту, над складанням якого працює;
- знаходить і виправляє стилістичні помилки.
7.УМ.1.2.В. Літературні норми української мови
Учень/учениця:
- знає та розуміє поняття «літературна мова», «літературна норма»;
- знає норми орфоепічні, орфографічні, лексичні, фразеологічні, словотвірні, морфологічні, синтаксичні, пунктуаційні, стилістичні;
- спостерігає за мовленням, помічає порушення літературної норми;
- розрізняє поняття «літературна мова» й «діалекти», «просторіччя», «жаргон»;
- редагує речення й тексти, що містять порушення літературних норм;
- користується лінгвістичними словниками з метою вдосконалення власного мовлення.
RI.7. Усвідомлене прослуховування або читання текстів, їх опрацювання та аналіз
Учень/учениця:
- наводить кілька точних фрагментів тексту, демонструючи аналіз тексту, висновки, зроблені з нього;
- визначає дві або більше центральних ідей у тексті та аналізує їхній розвиток, надає об'єктивне резюме тексту;
- визначає значення слів і словосполучень, які використовуються у тексті, включно з образним, коннотативним та технічним сенсами;
- аналізує вплив конкретного вибору слова на зміст і тон всього тексту;
- аналізує структуру організації тексту, включно з тим, як основні розділи сприяють розвитку цілого тексту;
- визначає точку зору або мету автора в тексті і аналізує, яким чином автор відокремлює свою позицію від позиції інших;
- порівнює і протиставляє текст з аудіоверсією тексту, аналізуючи втілення кожного суб'єкта порівняння;
- читає та осмислює науково-публіцистичну літературу в проміжку складності для 6–8 класів;
- використовує виразне мовлення, розділяє речення та думки інтонаційними паузами;
- наводить кілька уривків з тексту, демонструючи розуміння головних думок і висновків, зроблених з тексту;
- визначає тему і основну думку тексту та аналізує їхній розвиток;
- аналізує взаємодію окремих елементів твору.