Дієслова певною мірою протиставляються іменникам не лише з причини відмінностей у граматичному складі, а й від того, що різноманіття дієслів та їхня роль у спілкуванні фактично рівноцінна кількості та значенню іменників. Тому дуже важливо розуміти, коли саме ті чи інші дієслова вживати в мовленні. У ході виконання цієї вправи дитина тренуватиметься у виборі влучного дієслова, яке краще за будь-яке інше зможе доповнити текст.
На екрані міститься зображення малюнка, який супроводжується реченням. Вони доповнюють одне одного: у тексті речення повідомляється про те, що змальовано на ілюстрації. При цьому є пропущеним один з елементів, а саме – дієслово. Завдання, яке ставиться перед учнем, полягає у тому, щоб вибрати серед кількох варіантів дієслів той, який підходить для доповнення та завершення речення.
Ця вправа робить особливий акцент на тому, що дієслова для речень і для спілкування в цілому грають дуже велику роль. Якщо, скажімо, відсутність прикметника може істотно вплинути на зміст речення, то відсутність дієслова повністю заважає розумінню повідомлення фрази. Отже, учень аналізує малюнок, який не просто візуально доповнює завдання, а й зображує ситуацію, яку описує дієслово. Після цього школяр порівнює лексичне значення кожного варіанта і вибирає те дієслово, яке дійсно підходить до речення за своїм значенням. При цьому граматично всі варіанти тотожні, тож вся робота виконується саме на значеннєвому рівні. Коли учень вибирає потрібне слово, то таким чином доповнює речення і завершує його. Після цього починається наступний етап завдання, де треба виконати аналогічні дії з новим реченням (і відповідно іншим малюнком) та новими варіантами дієслів.
Учень/учениця має уявлення про дієслово як частину мови; впізнає дієслова в реченні, тексті, ставить до них питання; зв’язує з іменниками; розрізняє часові форми дієслова; ставить питання до дієслів різних часових форм; змінює дієслова за часами у формах доконаного і недоконаного виду (без уживання термінів) за допомогою питань: що робить? що зробить? що робив? що зробив?; розпізнає часові форми дієслів у тексті.