Дієслово – це самостійна частина мови, яка означає дію або стан, відповідаючи на питання «що робити?» або «що зробити?» та має свої граматичні категорії, притаманні лише їй, наприклад, категорію часу. Для того, щоб впевнено працювати зі словами, які належать до даної частини мови, необхідно, перш за все, вміти ефективно виділяти їх, відмежовуючи у мовленні серед інших слів. Ця вправа присвячена тренуванню такого вміння.
На екрані міститься зображення речення – нового для кожного наступного етапу вправи. Завдання завжди залишається одним і тим самим і полягає воно у знаходженні дієслова в реченні. Учень аналізує фразу, розуміючи, яке саме повідомлення вона собою представляє, про що говориться в тексті тощо. Після цього аналізує кожне слово по черзі, починаючи з першого. Мета – знайти слово, котре означає дію або ж стан предметів, відповідаючи на названі вище дієслівні питання. Коли школяр знаходить це слово, все, що необхідно зробити далі, це просто виділити його – і дитина пройде на новий етап завдання, де треба буде знайти дієслово в іншому реченні. При цьому кожне супроводжується своїми малюнками, які доповнюють візуальний ряд завдання.
Ця вправа має подвійне значення. З одного боку з її допомогою вдається навчити учня швидко знаходити дієслова в реченні. З іншого боку це завдання дає можливість зрозуміти, наскільки важливим є дієслово для передачі повідомлення, наскільки велику роль грає у фразі. Адже дієслово не дарма здебільшого відіграє роль одного з синтаксичних центрів речення разом з іменником.
Учень/учениця має уявлення про дієслово як частину мови; впізнає дієслова в реченні, тексті, ставить до них питання; зв’язує з іменниками; розрізняє часові форми дієслова; ставить питання до дієслів різних часових форм; змінює дієслова за часами у формах доконаного і недоконаного виду (без уживання термінів) за допомогою питань: що робить? що зробить? що робив? що зробив?; розпізнає часові форми дієслів у тексті.
Учень/учениця розрізняє іменники, займенники, дієслова, прикметники та прислівники та пояснює їхню роль у реченнях.
Учень/учениця утворює і доречно вживає форми часів дієслів.