Радо запрошуємо до подорожі країною мови учнів п’ятих класів. На минулому уроці ми повторили раніше вивчений матеріал про звуки. Учитель нагадав, що звук — це найменша одиниця мови та мовлення. Звуки ми вимовляємо й чуємо, а для позначення звуків на письмі послуговуємося літерами. Разом ми згадали, що в українській мові тридцять вісім звуків, які поділяються на дві основні групи: голосні і приголосні. Учитель коротко нагадав про кількість звуків у кожній із груп та способи творення голосних і приголосних.
Сьогодні ж ми повторимо й доповнимо раніше вивчений матеріал про глухі та дзвінкі приголосні. Учитель розповість, що в українській мові кількісно переважають приголосні звуки. Загалом їх тридцять два. Він нагадає, що приголосні звуки утворюються тоді, коли струмінь видихуваного повітря, проходячи крізь ротову порожнину, зустрічає перешкоди. Він докладно перелічить, на які групи поділяють приголосні. Разом ми згадаємо про сонорні та шумні звуки. Наприкінці уроку Вчитель надасть нам кілька мнемонічних фраз для легкого запам’ятовування кожної з досліджених груп приголосних.