Працюючи з реченнями, дитина має памʼятати про безліч різноманітних тонкощів та нюансів роботи зі словами. Це й узгодження між ними з граматичної та лексичної точок зору, і правильний порядок слів, і різноманітні пунктуаційні знаки, що ставляться відповідно до звʼязку між словами і для того, щоб правильно передати інтонацію. У ході виконання цього завдання дитина буде доповнювати речення за допомогою слів, працюючи з якими, треба згадати відразу дві теми: узгодження за відмінком, родом та числом, а також тема великих літер у власних назвах. На екрані перед учнем міститься речення – нове для кожного етапу завдання. У реченні повідомляється той чи інший факт з географії, природознавства та інших наук, що розкривають красу і багатство цього світу. Завдяки цій вправі учень має нагоду дізнатись багато нового для себе, розширити свій кругозір. Крім того, кожен рівень супроводжується своїми ілюстраціями, які доповнюють текстовий блок інформації візуальним, що робить вправу більш цікавою. Одне із слів у реченні завжди пропущене – на його місці знаходиться порожня зона. Варіанти того, яке саме слово треба туди перемістити, знаходяться у спеціальному полі, що розташовано біля робочої зони з реченням. Коли дитина вибирає той варіант, який вважає правильним, то рпоходить на наступний етап завдання. Для ефективного проходження цього завдання учень має памʼятати, що назви місць та географічних обʼєктів є подібними до імен і пишуться з великої літери, а також те, як вони відміняються, щоб приєднуватись до контексту.
Учень/учениця:
- визначає кількість слів у реченні з 3-5 слів;
- складає прості речення (до 5 слів), у тому числі зі службовими частинами мови;
- виконує дії з деформованими реченнями шляхом додавання або вилучення слів відповідно до завдання.
Учень/учениця:
- характеризує речення за його основними ознаками;
- розрізняє на слух завершене і незавершене речення;
- виділяє на слух окремі речення у висловлюванні.
Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення, речення; встановлює їхню кількість;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови, або із зазначеними у завданні прикметами.
Учень/учениця:
- створює, розширює доповнює і перегруповує речення;
- виявляє головні члени речення, розрізнює завершені і незавершені речення;
- відрізняє речення за метою висловлювання (розповідні, питальні, окличні).
Учень/учениця:
- розуміє і користується правилами вживання великих літер у географічних назвах, іменах людей і прізвиськах тварин, назвах свят та ін.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.