Речення – це цілісна граматична структура, яка представляє з себе завершене повідомлення, в якому (у більшості випадків) є обʼєкт, що виконує певну дію, називається ця дія, котру, власне, виконують, а також повідомляються додаткові відомості, що описують або цей обʼєкт, або цю дію. Докладне вивчення граматичної структури речення є досить масштабною та складною темою, проте інстинктивне розуміння цієї структури та здатність відрізнити речення від хаотичного набору слів є важливим вже зараз, на початку вивчення даної теми. Цим і займеться дитина у ході виконання даного завдання. На екрані перед учнем міститься кілька словесних рядів. Біля них – ілюстрація. Всі ряди слів повʼязані з нею, але лише один з них є справжнім реченням, котре описує цей малюнок. Наявність ілюстрації грає подвійну роль. З одного боку вона урізноманітнює візуальний ряд вправи, а з іншого – інструмент вибору. Завдання, що ставиться перед учнем, полягає у тому, щоб вибрати той словесний ряд, який є цілісним і завершеним реченням. Орієнтуватись треба саме по малюнку: той набір слів, який дійсно ефективно описує ілюстрацію і є реченням. Крім того дитина має зрозуміти, чи є речення цілісним і завершеним, а також – чи наявні в ньому підмет (обʼєкт, що діє), сама дія, яка грає роль присудка. Коли дитина вибирає речення, то проходить на наступний етап, де буде новий малюнок та новий список з кількох словесних рядів, де знову ж таки лише один буде реченням.
Учень/учениця:
- характеризує речення за його основними ознаками;
- розрізняє на слух завершене і незавершене речення;
- виділяє на слух окремі речення у висловлюванні.
Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення, речення; встановлює їхню кількість;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови, або із зазначеними у завданні прикметами.
Учень/учениця:
- створює, розширює доповнює і перегруповує речення;
- виявляє головні члени речення, розрізнює завершені і незавершені речення;
- відрізняє речення за метою висловлювання (розповідні, питальні, окличні).
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.