Ми й далі мандруємо країною мови й радо запрошуємо до подорожі учнів четвертих класів.
На минулому уроці ми дослідили поширені й непоширені речення. Учитель нагадав нам, що всі повнозначні слова в реченні, до яких можна поставити питання, є його членами. Що підмет і присудок є головними членами речення і становлять його граматичну основу, а всі інші члени речення є другорядними. Далі він пояснив, що саме за наявністю другорядних членів речення поділяють на поширені й непоширені. Послуговуючись зрозумілими прикладами, Учитель продемонстрував нам різницю між цими типами речень.
Сьогодні ж ми будемо досліджувати зв’язок між словами в реченні. Учитель нагадає нам, що слова в реченні пов’язані між собою граматично й за змістом. Він пояснить, що зв’язок між словами в реченні визначається із допомогою питань. Ми з’ясуємо, що між підметом і присудком встановлюється двобічний зв’язок, і можна поставити питання як від підмета до присудка, так і навпаки. Учитель наголосить, що другорядні члени речення пов’язані з головними членами або між собою однобічним зв’язком. Він розповість, що за умови однобічного зв’язку питання завжди ставиться від головного слова до залежного. Насамкінець Учитель пояснить, що ті другорядні члени, які пояснюють присудок, складають групу присудка. А ті, що пояснюють підмет, є групою підмета.