Радо запрошуємо до подорожі країною мови учнів п’ятих класів. На минулому уроці, перш ніж проститися із 4 класом, ми дослідили особливості тексту-міркування. Учитель розповів, що міркування — це висловлення, у якому певна думка доводиться або спростовується з допомогою доводів, аргументів, прикладів, зіставлень. Йому притаманні висловлення думки чи питання, доведення чи спростування, висновок. Учитель також наголосив, що для зв’язку речень у тексті-міркуванні часто використовують слова і сполучення слів, які дають змогу послідовно викласти думку. Загальні ж питання, на яке відповідає міркування можна сформулювати як: «Чому так?», «Чи дійсно це так?» тощо.
Сьогодні ж ми повторимо раніше вивчений матеріал про звуки. Учитель нагадає, що звук — це найменша одиниця мови та мовлення. Один звук не дає нам інформації, але поєднуючи звуки, ми складаємо слова. Звуки ми вимовляємо й чуємо, а для позначення звуків на письмі послуговуємося літерами. Разом ми згадаємо, що в українській мові тридцять вісім звуків, які поділяються на дві основні групи: голосні і приголосні. Учитель коротко нагадає про кількість звуків у кожній із груп та способи творення голосних і приголосних.