Ми й далі мандруємо країною мови й радо запрошуємо до подорожі учнів четвертих класів.
На минулому уроці ми познайомилися зі зворотніми дієсловами. Учитель пояснив нам, що дієслова можуть називати як дію, спрямовану на інший об’єкт, так і дію, спрямовану на самого діяча. Він розповів, що такі дієслова називають зворотніми або рефлексивними. Ми дізналися, що в українській мові зворотні дієслова мають постфікси –ся, –сь, які походять від короткої форми знахідного відмінка займенника «себе». Послуговуючись зрозумілими прикладами, Учитель пояснив нам, якими бувають зворотні дієслова і в яких випадках їх доцільно вживати.
Сьогодні ж ми повторимо й доповнимо раніше вивчені матеріали про види речень за метою висловлювання та інтонаційним забарвленням. Учитель нагадає нам, що речення — це граматично та інтонаційно цілісна одиниця мовлення, яка побудована з одного чи кількох слів та виражає закінчену думку. Ми також згадаємо, що в українській мові речення зокрема розрізняють за метою висловлювання та за інтонаційним забарвленням. Послуговуючись прикладами, ми разом з Учителем згадаємо кожний із видів речень та їхні особливості. Ми з’ясуємо, що будь-яке за метою висловлювання речення може мати будь-яке інтонаційне забарвлення. І потренуємося розрізняти речення за відповідними ознаками.