Триває наша захоплююча подорож чарівною країною мови, і просто зараз ми гостюємо в царстві словосполучень, речень і текстів. Учитель, ніби невтомний гід, знову і знову відшукує для нас напрочуд цікаву й корисну інформацію про його жителів.
На минулому уроці ми досліджували ключові ознаки тексту-міркування. Учитель розповів нам, що текст-міркування має на меті довести якусь думку, висловити аргументи, приклади щодо якогось твердження. А отже, ключовими ознаками тексту-міркування є наявність у зачині тематичного твердження для роздумів, наведення в основній частині аргументів на його підтвердження чи спростування, наявність у кінцівці висновку, побажання чи застереження на основі наведених аргументів.
Сьогодні ж ми познайомимося з текстом-есе, та вивчимо його ключові ознаки. Разом з Учителем ми дізнаємося, що есе — це твір невеликого об’єму, який виражає індивідуальні враження й міркування автора з якогось питання. З’ясуємо, що метою тексту-есе є висловлення особистого погляду автора на якесь питання або предмет. Учитель на зрозумілому прикладі роз’яснить нам, що ключовими ознаками есе є подання інформації у вільному, особистому тлумаченні оповідача, художня виразність, образність, використанням цікавих художніх порівнянь тощо. Одною з відокремлюючих особливостей тексту-есе є те, що в ньому на перший план виходить особистість автора, індивідуальне ставлення до описуваних питань, подій, предметів.
Наприкінці уроку Вчитель підсумує пройдений матеріал, і надасть завдання для самостійного опрацювання.
Вивчення складної й насиченої теми поділу текстів за типами добігло кінця. Звісно ж, матеріал давався б нам геть непросто, якби не команда вірних помічників. Учитель із його приязною вдачею й добрі провідники країною мови завжди залюбки допомагають нам у засвоєнні нових знань. Як і зазвичай, на сьогоднішньому уроці товариство нам знову складуть веселі приязні персонажі та яскраві ілюстрації. Вони перетворять засвоєння матеріалу на цікаву гру й точно не дадуть нам нудьгувати!