Триває наша подорож країною мови, і ми радо запрошуємо до неї учнів четвертих класів.

На минулому уроці ми докладніше дослідили особливості тексту-опису. Учитель розповів, що опис — це характеристика предмета, особи чи явища за найбільш істотними ознаками. Він пояснив, що в описі немає інформації про початок, розвиток та завершення подій за участі дійових осіб. Натомість опис містить назву об’єкта, ознаки, загальні характеристики, висновок та/або особисте враження мовця щодо описуваного і відповідає на загальне питання «Який є цей об’єкт?».

Сьогодні ж ми докладніше дослідимо особливості тексту-міркування. Учитель розповість, що міркування — це висловлення, у якому певна думка доводиться або спростовується з допомогою доводів, аргументів, прикладів, зіставлень. Йому притаманні висловлення думки чи питання, доведення чи спростування, висновок. Учитель також наголосить, що для зв’язку речень у тексті-міркуванні часто використовують слова і сполучення слів, які дають змогу послідовно викласти думку. Загальні ж питання, на яке відповідає міркування можна сформулювати як: «Чому так?», «Чи дійсно це так?» тощо.