Триває наша подорож країною мови, і ми радо запрошуємо до неї учнів четвертих класів.

На минулому уроці, озброївшись знаннями, що їх ми отримали раніше, разом з Учителем ми розібрали навчальний текст, розбили його на ключові частини, і кожну з ключових частин поділили на мікротеми. Учитель пояснив, що до кожної змістової частини тексту можна дібрати заголовок, який відображатиме її мікротему. Отже, пронумерувавши й послідовно записавши заголовки змістових частин, ми склали план тексту.

Сьогодні ж ми дослідимо засоби зв’язку речень у тексті. Учитель пояснить, що для висвітлення загальної теми та мікротем у тексті є ключові поняття. Щоби пов’язати речення в тексті між собою за змістом, не треба повторювати одні й ті самі ключові поняття багато разів. Їх можна змінювати. Учитель розповість, що для зв’язку речень у тексті використовується низка мовних засобів. Як-от уживання займенників замість іменних частин мови, доречні й не надто часті повтори ключових понять, уживання синонімів чи близьких за значенням сполучень слів, використання родових назв замість видових і навпаки, уживання загальної назви замість власної, уживання понять у переносному значенні.