Триває наша подорож країною мови для учнів п’ятих класів. На минулому уроці ми повторили й доповнили відомості про прийменник. Учитель нагадав, що прийменник — це службова частина мови, яка виражає відношення ознаки, дії чи стану до предмета або вiдношення мiж предметами. Ми з’ясували, що прийменник уточнює залежність іменника, числівника, займенника від інших слів мовленні й разом із ними вказує на об’єкт дії, напрямок, місце, час, причину, мету тощо. Учитель пояснив, що прийменники не мають самостійного лексичного значення і не є членами речення, проте спільно з відмінковими формами іменників, займенників, числівників прийменники можуть виражати різні відношення. Наприклад, просторові, часові, причинові тощо.
На сьогоднішньому уроці ми повторимо й доповнимо відомості про сполучник. Учитель нагадає, що сполучник — це службова частини мови, яка вживається для поєднання однорiдних членiв речення або частин складного речення та виражає смислові зв’язки між ними. Учитель пояснить, що будучи службовою частиною мови, він не має власного лексичного значення. Деякі сполучники поєднують рівноправні, незалежні частини складного речення або однорідні члени речення. У такому разі вони виражають зіставлення, поєднання певних понять, подій чи явищ, їхній поділ, чергування, певну послідовність або протиставлення. Інші ж сполучники виражають підпорядкування, залежність однієї частини в реченні від іншої. У такому разі вони можуть уточнювати значення порівняння, причини, мети, умови тощо.