Триває наша подорож чарівною країною мови, і просто зараз ми відвідуємо царство словосполучень, речень і текстів. А Вчитель знову і знову невтомно відшукує для нас надзвичайно цікаву й корисну інформацію про його жителів.
На минулому уроці ми докладніше познайомилися з ключовими ознаками художнього стилю, з’ясували його мету і сфери використання. Учитель пояснив нам, що головним завданням художнього стилю є емоційний, естетичний вплив на почуття й думки читача через зміст і форму художніх текстів. А відокремлюючими ознаками художнього стилю є його емоційність, образність, багатство лексики. На зрозумілому прикладі Вчитель показав нам, що ці характеристики відображаються через формування художнього образу, додавання прикметників, порівнянь, слів у переносному значенні тощо. Учитель пояснив, що переважною сферою застосування художнього стилю є художні літературні твори.
Сьогодні ж на нас чекає близьке знайомство з ключовими ознаками наукового стилю. Разом з учителем ми дослідимо основну мету і сферу використання текстів, написаних у науковому стилі. Ми дізнаємося, що головним завданням наукового стилю є відображення точної інформації про події та явища, що встановлені в науковий спосіб. А отже, текст у науковому стилі має бути ясним, доступним, змістовним, викладеним послідовно. Він має містити точні факти, терміни, дати тощо. Усі поняття в текстах наукового стилю мають вживатися тільки в прямому значенні. Послуговуючись промовистим прикладом, Учитель пояснить нам, що ключовими ознаками наукового стилю є його точність, логічність і послідовність, використання термінів, однозначність уживання слів.
Цей насичений матеріал про поділ текстів за стилями буде нам до снаги, як і попередній. Усе тому, що ми маємо надійних помічників. Легка й доброзичлива вдача Вчителя, приязні персонажі та яскраві ілюстрації перетворять засвоєння нового уроку на казкову подорож і точно не дадуть нам нудьгувати!