На нашій платформі стартував новий рівень з української мови! Тепер шестикласники можуть долучитися до проходження курсу та значно поліпшити свої знання з української мови. Над розробкою рівня працювала ціла команда фахівців та професіоналів своєї справи. Отож, ми сподіваємось, що шостий клас з української мови стане добрим помічником у навчанні школяра.

    Для того, щоб детальніше розглянути, із чим стикнеться шестикласник, пропонуємо вибірку із 10 вправ, що продемонструють характерні риси курсу. Але спочатку поговоримо трохи про загальні моменти нового рівня.

    Курс української мови для учнів 6-го класу передбачає 294 інтерактивних завдань для вивчення основних теоретичних та практичних моментів. 27 окремих тем дозволять школяру покращити та поглибити свої знання з предмета, надолужити втрачений матеріал та просто провести час із задоволенням.

   Вікова категорія, на яку розрахований 6 клас нашої платформи, визначається у рамках 11-12 років.

    Як і завжди, рівень насичений яскравими персонажами, зручним та зрозумілим інтерфейсом, пізнавальними вправами та неймовірними бонусами! Наша команда впевнена: навчання може бути не тільки корисним, але й веселим.

    Для більш допитливих юнаків та дівчат рівень містить вправи поглибленого вивчення та завдання міжнародного зразку Common Core. Вони відокремлені спеціальними прапорцями. Всі інші вправи — втілюють загальні вимоги МОН України. Це означає, що наш курс може бути і фундаментом знань школяра, і його чудовим доповненням.

    За правильно пройдені завдання учень отримає бонуси. Призами можуть бути наліпки, відзнаки, розмальовки, лабіринти тощо. Це забезпечить не тільки задоволення від власного успіху, а й інтерактивність під час проходження курсу.

    Отже, перейдемо безпосередньо до справи? Пропонуємо 10 вправ, які покажуть вам, що чекатиме на шестикласника у новому рівні з української мови.

    Б.12 Утворюємо складні прикметники

    Перше завдання, про яке хочеться сказати, належить до розділу «Складні слова». Ця тема представлена далеко не однією вправою та стосується проблеми правильного написання різних частин мови. Так, шестикласник зустрінеться зі складними випадками написання іменників, прикметників, прислівників тощо. Завдання покликане навчити учня правильно вживати дефіси та апострофи у слові, розуміти, коли слово необхідно написати окремо, а коли — разом.

    Конкретно ця вправа покаже дитині, що складні прикметники можуть утворюватися із декількох частин мови (наприклад, іменника та прикметника). Учень має проаналізувати словосполучення та утворити з нього нове складне слово. Досить важливо при цьому записати його правильним чином.

    Г.5 Визначаємо застарілі слова

    Це завдання належить до теми «Застарілі слова. Неологізми». Українська мова, як і будь-яка інша, має властивість змінюватися із часом. Це пов’язано із тим, що з’являються нові технології, світ постійно прогресує, а от деякі речі навпаки — відходять в історію. Для того, щоб постійно розширювати власний словниковий запас та світогляд, шестикласник має досліджувати застарілі слова та неологізми. І, звісно, вміти відрізняти їх один від одного. Саме для цього ми і розробили подібну тему.

    Конкретно це завдання пропонує учню допомогти дітям вибрати застарілі слова в реченні. Шестикласник має уважно прочитати речення, проаналізувати, які слова у ньому вживаються, та натиснути на ті, що вважаються застарілими.

    В.7 Гра «Зачароване власне українське слово»

    Продовжує тему лексики завдання про власне українські слова. Саме вони займають найбільший прошарок української мови. Досить важливо, щоб шестикласник знав якомога більше українських слів, а не запозичених, оскільки саме вони складають фундамент нашої мови.

    Якщо розтлумачити значення власне української лексики, то воно таке: власне українські слова — це слова, що виникли в українській мові після спільнослов’янської мовної єдності й були засвідчені в історичних пам’ятках і художніх творах українського народу. Саме ці слова складають основу української лексики і формують національні ознаки мови. Вони позначають предмети, явища природи, життя, побут і працю людей, наприклад: лелека, багаття, сніданок, вареник тощо. Шестикласник має знати і активно використовувати ці слова у своєму лексиконі для того, щоб українська мова продовжувала своє існування та розвиток.

    Конкретно ця вправа ставить перед учнем завдання допомогти Чарівнику. Для того, щоб це зробити, необхідно утворити власне українське слово із поданих літер. Завдяки цій темі школяр значно розширить свій лексичний запас та навчиться відрізняти історично українські та запозичені слова.

    Д.13 Утворюємо абстрактний іменник

    Вивчення самостійних частин мови потребує особливої уваги та зосередженості від учня. Інформації та правил із цієї теми досить багато, а от зорієнтуватися у них буває важко. Для того, щоб шестикласнику було легше працювати з шістьма самостійними частинами української мови, ми присвятили їм цілі окремі теми.

    Важливе місце у цьому розділі займає іменник. Ця частина мови називає предмети та явища і має досить багато категорій, що її характеризують. Отже, існує багато інформації для опрацювання учнем. Роди, число, відміни та будова іменників. Усі ці теми ми ретельно пропрацювали та втілили у темі «Іменник». До того ж, дитина ще раз стикнеться із складними випадками написання слів та уникне помилок у майбутньому.

    Вправа на утворення абстрактних іменників покаже шестикласнику, що іменник може бути перехідною частиною мови. Він здатен утворюватися, наприклад, від дієслів. Завдання учня — проаналізувати подане дієслово та зробити з нього іменник.

    Й.5 Гра «Летимо в космос»

    Інтерактивність завдань — один із головних пріоритетів створення курсу для нашої платформи. Для того, щоб шестикласник не втомлювався від одноманітності, ми розробили урок, що потребує активного слухання. Правила, до яких звертається вправа, стосується вивчення числівників та їхніх різновидів. Наприклад, складних числівників.

    Школяр має прослухати три записи, що знаходяться під ракетами, та натиснути на ту з них, яка говорить про складний числівник. Саме на ній космонавт зможе завершити свій політ. Для виконання завдання необхідно пам’ятати: складні числівник утворені поєднанням двох коренів та пишуться разом. Якщо шестикласник буде тримати у себе в голові ці знання, він зможе легко виконати це завдання.

    Н.3 Гра «Цікаві хмаринки»

    Словосполучення — це сполучення двох або кількох самостійних слів, пов’язаних одне з одним змістом і граматично. Як і слово, словосполучення називає певний предмет, ознаку чи дію, проте дає їм конкретнішу, точнішу назву. Учень шостого класу має добре орієнтуватися у темі словосполучень, вміти відрізняти їх від звичайних речень. До того ж, важливо знати, що кожне словосполучення може складатися із головного та залежного слова. Вони, у свою чергу, можуть бути іменниками, дієсловами займенниками тощо.

    У цьому завданні дитина побачить перед собою яскраву картинку із хмаринок та окремих слів. Шестикласник має проаналізувати, які частини мови вказані на хмаринках, а потім перенести слова таким чином, щоб утворилися логічні словосполучення.

    Р.7 Доповнюємо діалог

    Діалог — це розмова декількох осіб, яка втілює живе мовлення. Завдяки вивченню будови діалога, учень краще орієнтується у тому, як формується мовлення та які слова вживаються при живій розмові. Шестикласник досліджує звертання, вставні конструкції, вигуки тощо. Цього не зустрінеш у звичайних текстах, але цей аспект необхідний для вміння будувати розмову логічно та послідовно.

    Завдання, що стоїть перед школярем, пропонує доповнити діалог пропущенними репліками. Серед них — звертання, вставні слова та самостійні частини мови. Робити це потрібно обережно, аналізуючи інші репліки та логічний зв’язок між ними.

    С.6 З’ясовуємо, чим поєднуються частини складного речення

    Складні речення містять декілька граматичних основ і складаються із більш маленьких, простих речень. Для того, щоб із простих утворити одне складне речення, необхідно поєднати його завдяки службовим частинам мови або розділовим знакам. Учень має бути уважним до деталей і відрізняти, коли в реченні потрібно поставити просто кому, а коли краще використати службові частини мови. Краще за все у цьому допоможе інтонаційний розподіл, який вкаже на те, як краще побудувати складне речення.

    Конкретно ця вправа дозволить дитині практично попрактикувати свої знання про сполучення простих речень. Учень має прочитати подане речення, проаналізувати його та визначити, завдяки чому утворилось складне: інтонації або сполучнику.

    Т.6 Називаємо текст

    Для правильного розуміння тексту необхідно вміти його аналізувати, визначати тему, мету та основну думку. Першим кроком до цього є визначення основної думки та заголовку тексту. Вони покажуть, про що йдеться мова та яка ідея закладена у зміст.

    Учень 6-го класу має добре розуміти, що заголовок має відображати головну думку тексту та зовсім коротко передавати інформацію, яка буде подана нижче. Важливо розуміти, що у тексті може бути багато деталей, які характеризуються окремо, але не так детально. Тому вони не можуть бути головним об’єктом, який буде вказано у заголовку. Адже текст стає повноцінним текстом, а не набором речень тоді, коли він містить одну загальну думку.

    Вправа «Називаємо текст» націлена на пропрацювання саме цього аспекту. Шестикласник має прочитати невеликий уривок тексту та визначити, про що у ньому розповідається. Наступний етап — вибір заголовку. Для полегшення завдання, ми запропонуємо школяру вибрати із трьох можливих варіантів. Однак, і тут варто бути особливо уважним та пам’ятати про головну думку тексту.

    Ц.1 Гра «Знайомимося з різними мовами світу»

    Тема «Світ навиворіт», у якій представлене це завдання, націлена на те, щоб розширити кругозір дитини. Ми вважаємо, що шестикласник має знати та цікавитись не лише інформацією про рідний край та регіон, у якому він живе, а й про інші країни та культури світу. Цей розділ розповість учню про те, які культурні та географічні особливості мають інші народи, що характерне саме їхнім мовам та традиціям.

    Під час проходження цього завдання шестикласник побачить перед собою смартфон, у якому наведено запис із розмовою. Школяр має прослухати її, а потім вибрати одне правильне твердження з трьох. Завдяки цій темі дитина дізнається багато нової та пізнавальної інформації про особливості мов різних народів світу.

    Ми розповіли про найменшу частину усього 6-го класу з української мови. Рівень дійсно насичений та цікавий, сповнений незвичайних завдань, яскравих персонажів та корисних матеріалів. Долучайтеся до нашої команди та відкривайте креативне та практичне навчання у сучасному онлайн-форматі.