На минулих уроках ми вже навчилися об’єднувати слова за їхніми спільними значеннями й ознаками, дослідили слова, які називають ознаки й дії, навчилися поєднувати їх. Але ми ще не знаємо, що слова в українській мові мають безліч родичів: рідних і двоюрідних братів і сестер. Ці слова-родичі називаються синонімами. Вони звучать і пишуться по-різному, але мають близьке значення.
Наприклад, мама може радіти нашим успіхам у навчанні, а може тішитися ними. Обидва ці слова мають близьке значення — вони кажуть про те, що мамі приємні наші успіхи. Вміння поєднувати слова в групи за близьким значенням — неабияка важлива навичка для розвитку мовлення. Учитель завжди прагне дати нам найцікавіший і найкорисніший матеріал, тому він не міг залишити без уваги вивчення синонімів.
На сьогоднішньому уроці ми будемо відбирати слова, близькі за значенням. А на допомогу нам прийдуть веселі персонажі та яскраві ілюстрації. Ми побачимо й почуємо основне слово, потім Вчитель прочитає перелік слів, з яких треба буде вибрати такі, що близькі за значенням до основного.
Звісно, цей урок потребує великої уваги й зосередженості. Але треба пам’ятати, що Вчитель нікого не залишить без допомоги, і навіть помилкова відповідь не має засмучувати. Крім того, з нами разом навчатимуться маленькі персонажі — провідники до Країни знань. Хіба можна нудьгувати з такими помічниками?