Курс «Дошкільнята» з Мови призначений для дітей віком від 4 до 6 років. Головною перевагою цього рівня є те, що він може стати основою підготовки дитини до вивчення української мови у школі. За допомогою вправ цього розділу малюки не тільки краще зрозуміють структуру мови, а й тренуватимуться користуватись нею більш вправно. Всі завдання мають ігрову форму, яка стимулює уяву дитини та збільшує її інтерес до вивчення рідної мови. Теми, яких торкаються вправи цього розділу, досить різноманітні. Є завдання, що присвячені фонетиці, тобто звукам та мовленню, а є вправи, які зосереджені на вивченні граматики та правил правопису. Всі вони створюють єдиний комплекс знань про мову.

    Саме тому пропонуємо вашій увазі огляд декількох типових завдань з усього курсу, які допоможуть краще зорієнтуватися у їхньому великому різноманітті.

    Загалом на рівні «Дошкільнята» Мова подано загалом 190 різних завдань, які розвивають дитину з різних сторін. Короткий огляд:

     А-7 Доповнюємо літеру

    Завдання «Доповнюємо літеру» входить до першої теми розділу Мови — «Вивчаємо літери». Це здається цілком логічним, адже перше, з чого має починатися мова — це літери, абетка. Конкретно це завдання має на меті навчити дитину краще орієнтуватися у написанні літер та їхньому друкованому варіанті. Так, малюки бачать перед собою літеру, що складається із сірників. Головне завдання вправи — зрозуміти, якого сірника не вистачає, та обрати його із декількох запропонованих варіантів. Варто зауважити, що сірники були вибрані через те, що вони якнайкраще допомагають розвивати логічне та послідовне мислення дитини. Для того, щоб надати певну підказку, біля літери зображується предмет, який починається з цієї ж самої літери.

    Є.1 Зафарбовуємо всі літери слова

     Наступне завдання стосується теми «Розпізнаємо слова». Його мета залишається незмінною — навчити дитину усім літерам алфавіту. Але саме в цій вправі малюки вчаться не лише впізнавати літери, а й складати з ними повноцінні слова. До завдання подано кольоровий малюнок, а букви, на які натискають, змінюють колір, розподіляючись на голосні та приголосні. Це дозволяє не тільки вивчати нове, а й повторювати вже пройдені теми.

     Й.4. Предмети. Однина та множина

   

    Завдання з цього розділу створені для того, щоб навчити дитину утворювати множину від іменників однини. Досить важливе завдання, яке знадобиться під час навчання вже у школі. Варто зазначити й те, що ця вправа супроводжується яскравими зображеннями, а слова — необхідною кількістю предметів. Це допомагає малюкам краще зрозуміти, що саме від них потрібно. Для того, аби виконати це завдання, на місце знаку питання достатньо просто вписати літеру. У разі неправильної відповіді, на екрані з’явиться нова, правильна.

     З.6. Відгадуємо загадку

   

    Це завдання входить до розділу «Словосполучення». Загадки, як усім відомо, розвивають логічне та просторове мислення дитини, тому було вирішено створити вправи саме з ними. Головне, що потрібно зробити малюку, — розгадати загадку та обрати правильну відповідь (наявні два варіанти відповіді у вигляді картинок). Для кращого результату до друкованого вигляду загадки додається ще й озвучка. Тобто, якщо дитина ще не вміє читати, вона може прослухати завдання. У самій загадці виділяється кольором словосполучення, на яке необхідно звернути увагу.

    Д.8 Вписуємо останню літеру в слові

    Вправа з теми «Розпізнаємо літери у словах». Завдяки цьому завданню дитина вчиться правильно писати слово, завершуючи його останньою літерою. Це допомагає краще зрозуміти граматичну будову слова. Малюк бачить на мольберті зображення предмета, а під ним — назву без останньої літери, а також звукове оформлення, натискаючи на яке, можна почути це слово разом із останнім звуком. Завдання дитини — зрозуміти та вписати почутий звук.

    І.1. Обираємо назву тексту

Таке завдання можна зустріти у темі «Текст». Цей розділ націлений на те, щоб сформувати у дитини комунікативні здібності, навчити висловлювати свої думки, вдало використовувати різні одиниці мови. У завданні надається певна кількість речень, що складають текст на єдину тематику. У цьому конкретному випадку мова йдеться про осінь. Малюку потрібно зрозуміти, про яку саме пору року говориться у тексті, а потім обрати одну з двох запропонованих назв. Для кращого розуміння додається звукове оформлення вправи.

     І.4 Складаємо діалог

    Ця вправа також належить розділу «Текст». Вона формує такі необхідні для дошкільнят комунікативні навички, вчить будувати діалоги з оточуючим. До того ж, досить важливим є те, що малюки вчаться послідовно та логічно висловлювати свої думки, вибудовувати правильну комунікацію. У цьому завданні треба розставити ще дві репліки діалогу таким чином, щоб вийшов повноцінний розмова. Саме завдання та репліки мають звуковий супровід.

    Р.1. Кажемо одним словом

    Це завдання з теми «Сталі вирази». Не варто багато говорити про користь таких вправ та розділу взагалі, адже сталі вирази — це те, що збагачує мову не тільки малюків, а й дорослих. Тому важливим доповненням курсу «Дошкільнята» є подібні вправи. У цьому завданні дитина має замінити ціле словосполучення (сталий вираз) на одне слово. Для полегшеного сприйняття є звуковий супровід.

    Є.6 Вітаємось/прощаємось

   Завдання «Вітаємось/прощаємось» належить до розділу «Розпізнаємо слова». Для хорошого лексичного запасу дитина має знати не лише назви предметів, пір року, місяців тощо, а й, так звані, «слова ввічливості» («доброго дня», «вітаю», «бувай», «до побачення» та інші). У цій вправі можна побачити двох дітей, які спілкуються між собою. Необхідно виконати завдання, прописане перед малюнками. Саме тут серед двох варіантів відповіді потрібно обрати вислів, що вживається для прощання з людьми. Як і у всіх попередніх завданнях, наявне звукове оформлення.

    Ж.9 Обираємо правильне слово

   

    Завдання належить до розділу «Узгодження слів». Тема сама каже все за себе — діти вчаться правильно використовувати словосполучення, узгоджувати слова один з одним. Завдяки подібним вправам дитина працює з таким поняттям як відмінки в мові. Однак, зважаючи на рівень «Дошкільнята», назви цих відмінків не є обов’язковими до вивчення, головне збагнути суть того, як правильно утворювати сполуки слів. У завданні ми бачимо кілька кольорових зображень та саме завдання — підібрати правильне слово. Серед трьох варіантів малюк обирає те, що, на його думку, є правильним.

     Ось такі завдання чекають на дитину під час проходження курсу Мова «Дошкільнята». Сподіваємось, що підготовка до школи стане продуктивною як для малюків, так і для батьків. А для досягнення кращих результатів, приєднуйтесь до цього курсу і показуйте власні високі результати.