Триває наша подорож країною мови, і ми радо запрошуємо до неї учнів четвертих класів.
На минулому уроці ми дослідили засоби зв’язку речень у тексті. Учитель пояснив, що для висвітлення загальної теми та мікротем у тексті є ключові поняття. Щоби пов’язати речення в тексті між собою за змістом, не треба повторювати одні й ті самі ключові поняття багато разів. Їх можна змінювати. Учитель розповів, що для зв’язку речень у тексті використовується низка мовних засобів. Як-от уживання займенників замість іменних частин мови, доречні й не надто часті повтори ключових понять, уживання синонімів чи близьких за значенням сполучень слів, використання родових назв замість видових і навпаки, уживання загальної назви замість власної, уживання понять у переносному значенні.
Сьогодні ж ми повторимо й доповнимо відомості про типи текстів. Учитель нагадає, що залежно від мети, теми, змісту та стилістичних особливостей текст або його частини поділяються на розповідь, опис та роздум (міркування). Разом ми згадаємо, що розповідь повідомляє про події, опис передає характеристику предмета, а роздум у логічній послідовності передає міркування у якості доводу чи пояснення якогось твердження.