Триває наша подорож країною мови для учнів четвертих класів, і ми радо запрошуємо вас до неї!

На минулому уроці ми повторили й доповнили раніше вивчені матеріали про види речень за метою висловлювання та інтонаційним забарвленням. Учитель нагадав нам, що речення — це граматично та інтонаційно цілісна одиниця мовлення, яка побудована з одного чи кількох слів та виражає закінчену думку. Ми також згадали, що в українській мові речення зокрема розрізняють за метою висловлювання та за інтонаційним забарвленням. Послуговуючись прикладами, ми разом з Учителем згадали кожний із видів речень та їхні особливості. Ми з’ясували, що будь-яке за метою висловлювання речення може мати будь-яке інтонаційне забарвлення. І потренувалися розрізняти речення за відповідними ознаками.

Сьогодні ж ми повторимо відомості про головні члени речення. Учитель нагадає нам, що всі повнозначні слова в реченні, до яких можна поставити питання, є його членами. Він також пояснить, що синтаксичний розбір речення завжди починається із визначення його граматичної основи. Ми згадаємо, що граматичною основою речення є його головні члени, і що до головних членів речення належать підмет і присудок. Послуговуючись прикладами, ми з Учителем розберемо особливості синтаксичних ролей підмета і присудка та їхній зв’язок у реченні.