Ми й далі мандруємо країною мови й радо запрошуємо до подорожі учнів четвертих класів.

На минулому уроці ми дослідили розділові знаки при однорідних членах речення. Учитель розповів, що однорідні члени речення поєднуються з допомогою: — інтонації під час вимови, а отже, й розділових знаків на письмі; — сполучників «і», «й», «та», «а», «але», «проте», «однак» тощо; — обох засобів водночас. Послуговуючись зрозумілими прикладами, Учитель послідовно пояснив, які розділові знаки і в який спосіб нам потрібно використовувати в кожному з випадків.

Сьогодні ж ми дослідимо слова і сполучення слів, які не є членами речення. Учитель нагадає нам, що всі повнозначні слова в реченні, до яких можна поставити питання, є членами речення. Проте деякі слова і сполучення слів у реченні не пов’язані з ним граматично й не виконують синтаксичної функції. Учитель пояснить, що до таких слів і конструкцій належать, зокрема, звертання, вставні слова і сполучення слів. Він докладно розповість про ці конструкції і, послуговуючись зрозумілими прикладами, покаже наочно, що в реченні вони не відповідають на питання та не пов’язуються граматично із головними та другорядними членами речення.