Ми й далі мандруємо країною мови і радо запрошуємо до подорожі учнів четвертих класів.
На минулому уроці ми повторили й доповнили раніше вивчений матеріал про числівники. Учитель нагадав нам, що числівник — це самостійна частина мови, яка виражає кількість предметів або їхній порядок під час лічби, і відповідає на питання «Скільки?» та «Котрий?». Він також розповів, на які групи за значенням числівники розподіляються. Окрему увагу Вчитель звернув на те, що не всі слова, які містять у своєму значенні поняття кількості, є числівниками. Послуговуючись прикладами, він показав нам, що числівники, які називають кількість предметів і відповідають на питання «Скільки?», змінюються за відмінками. Але вони не мають роду, не змінюються за числами й не узгоджуються з прикметниками. Натомість, іменники із кількісним значенням відповідають на питання «Хто?» або «Що?», змінюються за відмінками й числами, мають рід і можуть пояснюватися прикметниками.
Сьогодні ж ми познайомимося ближче з кількісними числівниками. Учитель розповість, що кількісні числівники називають число або кількість предметів і відповідають на питання «Скільки?». Він також пояснить, що до кількісних числівників належать як власне кількісні, на кшталт «два», «три», «десять», так і збірні числівники, які називають певну кількість предметів чи осіб у вигляді сукупності, як-от «двоє», «троє», «десятеро». Окремо Вчитель підкреслить, що значущою ознакою кількісних числівників є те, що вони змінюються тільки за відмінками, але не мають категорій роду й числа.