Триває наша подорож країною мови, і ми радо запрошуємо до неї учнів четвертих класів.
На минулому уроці ми дослідили часи дієслів. Учитель нагадав, що дієслова можуть змінюватися за часами залежно від того, коли відбувається описувана ними дія. Він розповів, що в українській мові є три часи дієслів: минулий, теперішній та майбутній. Далі, послуговуючись зрозумілими прикладами, Учитель пояснив, що дієслова в минулому часі вказують на дію, що відбулася чи відбувалася до моменту повідомлення про неї. Теперішнього — на дію, яка відбувається в момент повідомлення про неї. Майбутнього — на дію, яка відбудеться чи буде відбуватися після моменту повідомлення про неї. Наприкінці уроку ми підбили підсумок і з’ясували, що для того, щоби визначити час дієслова, треба поставити до нього питання і за питанням встановити, коли відбувається дія.
Сьогодні ж ми будемо вивчати ознаки дієслів минулого часу. Учитель нагадає, що дієслова в минулому часі вказують на дію, що відбулася або відбувалася до моменту повідомлення про неї. Ми з’ясуємо, що минулий час дієслів зіставний із питаннями: «Що робив?», «Що зробив?» тощо. Також Учитель наголосить, що дієслова минулого часу можуть змінюватися за родами та числами, але особа в них не визначається. Насамкінець він пояснить, що дієслова минулого часу можуть виражати завершену й незавершену дію. Послуговуючись прикладами, Учитель наочно покаже, як розрізнити завершену й незавершену дію та побудує для нас алгоритм визначення числа й роду дієслів минулого часу.