Навчальний рік щойно розпочався, а ми вже підготували для вас дещо цікаве! Як ви знаєте, то нещодавно на нашому порталі з’явився новий рівень з Математики, тепер для другокласників! Ще більше цікавих задач, прикладів та вправ, які допоможуть не тільки поліпшити знання зі шкільної програми, а й відкриють для малюків багато нового. Тож, аби краще ознайомитися із цим курсом, наша команда підготувала невеликий огляд, у якому ми на прикладах розкажемо про майбутні завдання.
Перше, про що варто сказати, як і раніше, усі вправи залишаються яскравими та захоплюючими. Веселі персонажі та предмети, а також звуковий супровід текстів до завдань — це те, без чого не обійдеться жоден із рівнів. Повний обсяг курсу — це 255 різноманітних вправ, які відповідають міжнародним стандартам. Варто сказати й те, що певні завдання є необов’язковими, адже передбачають виключно поглиблене вивчення математики. Однак, якщо ваш малюк все таки виконає додаткові вправи, будьте певні, його знання будуть глибшими за шкільні.
Ще одне, що треба зазначити, це те, що більшість завдань є прикладними і націлені на те, щоб допомогти дитині краще орієнтуватися у життєвих ситуаціях. Наприклад, такі розділи, як «Гроші», «Місяці і дні тижня» тощо.
Тепер, для більш детального ознайомлення, розглянемо деякі вправи окремо:
Коли ми говорили про яскравих персонажів, то мали на увазі саме такі вправи. Білочки, сови, єноти та інші веселі герої роблять цю вправу ще більш цікавою! А от головне завдання дитини зовсім легке — обрати сусідні числа одного числа, тобто попереднє і наступне. Звісно, що малюки вже зустрічалися з такою вправою на попередніх рівнях, однак, зараз числа стають все більшими, а числова пряма, яку досліджує дитина значно розширюється.
Варто зазначити й те, що у всіх завданнях допускається можливість хибної відповіді. У такому разі учень просто побачить на екрані правильну відповідь і, навчившись на своїх помилках, зможе працювати більш точно та продуктивно.
У другому класі учні, як правило, вже досить добре знайомі із звичайною системою арабських чисел. Вони можуть виконувати різні дії з ними, а також досить добре знайомі із числовою прямою. Однак, на цьому етапі, діти дізнаються, що існує і зовсім інша система написання чисел — римські цифри.
Основне завдання, яке ставиться перед малюками у цій вправі — замінити римське число на звичне арабське. У цьому їм допомагають діти, які і написали на дошці римське число. Бажано, аби дорослі пояснили учням, що таке римські числа та як вони позначаються на письмі. Далі вже дитина сама зможе орієнтуватися у виконанні цього завдання.
Г. 9 Послідовність фігур (геометричне судоку)
У світі існує просто безліч усіляких ігор, головним завданням яких є розвиток пам’яті, уважності та спритності. Однією з таких є судоку. Вправа, яку ми зараз бачимо — це так званий різновид цієї гри. Тут так само є дев’ять клітинок, які логічним чином мають бути заповненими. Деякі з них є такими одразу, а от над іншими доведеться порозмислити. Зробити це можна, зрозумівши принципи, за якими створюється кожний предметний ряд. Наприклад, по горизонталі цим критерієм може бути колір — кожен горизонтальний ряд має складатись з різних фігур, які співпадають саме за кольором. А для вертикалей таким критерієм може бути вже форма. Таким чином для кожного порожнього квадрата може бути тільки одна правильна фігура, яка підходить за одним критерієм для горизонтальної послідовності, а за іншим — для вертикальної.
Звичайно, що, виконавши цю послідовність, дитина перейде до наступної, де правила утворення нового квадрату будуть вже зовсім іншими.
У третьому класі дитина вже досить добре знайома з усіма арифметичними діями, а особливо з додаванням та відніманням. Саме тому, головне завдання вчителів зараз полягає у тому, аби навчити учнів саме логічному, математичному мисленню. З цим досить добре впорається ця вправа.
У завданні малюк бачить перед собою таблицю з двох стовпчиків, у якій усі клітинки уже заповнені. Не дарма, перша називається «числа», а друга — «результат». Дитина має прослідкувати, який зв’язок існує між цими стовпчиками таблиці. По суті, тут представлена послідовність, що утворюється за допомогою застосування додавання та віднімання одного й того ж числа до початкового. Учню необхідно просто зрозуміти, що поєднує усі числа з таблиці.
Звісно що, як і у попередніх завданнях, у разі помилкової відповіді, правильна з’явиться на екрані.
Числа — це просто набір цифр. Однак, його особливість полягає в тому, що він є послідовним. Тобто кожна цифра має своє місце і у разі його зміни, змінюється і вагомість самого числа. Таке положення називається розрядністю. У цьому розділі дитина навчиться розпізнавати розряди, а саме — одиниці, десятки, сотні і, навіть, тисячі.
Це конкретне завдання є вже не першим у своєму розділі, а тому, його мета покликана на те, щоб урізноманітнити ці вправи і допомогти учню краще орієнтуватися у розрядах. Також, малюк вперше зустрінеться з чотиризначним числом, що з початку може здатися досить складним. Однак, під час проходження цього завдання, невпевненість зникне і дитина буде вже із справжньою цікавістю проходити завдання.
Що варто знати про Математику — так це те, що це перш за все практична наука. Без неї аж ніяк не можна обійтися у нашому повсякденному житті. Тому, команда нашого сайту вже по традиції додає розділ про гроші, у якому дитина навчиться орієнтуватися, як у копійках, так і у банкнотах.
Конкретно це завдання покликане на те, щоб навчити учнів розпізнавати номінал українських банкнот. Адже, на відмінну від американських доларів, де номінал завжди позначається в одному й тому ж місці, в Україні номінал часто змінює своє місце розташування. Однак, для дитини досить важливо навчитися «читати» гроші, адже хоч зараз вона і не так часто має справу з грошима, та у майбутньому це повністю зміниться.
У ході виконання цього завдання дитина буде лічити гроші, які представлені різними за номіналом та кількістю банкнотами. На екрані перед учнем міститься зображення кількох таких різних купюр. Учень має дати відповідь на питання про загальну суму грошей. При цьому на екрані також є додатковий персонаж, з яким взаємодіє герой.
Аналоговий годинник — це те, що просто необхідно у сучасному житті. Саме тому, вправи на цю тему були додані до усього курсу другого класу. Малюки мають добре засвоїти, що саме означає кожна зі стрілок годинника і, що це означає для людини у цілому. Тобто учень дізнається, що в одній годині — 60 хв, а в одній добі — 24 години.
Конкретно у цьому завданні діти мають обрати серед декількох годинників лише той, який позначає час, вказаний у вправі. Важливо, щоб малюк не плутав годинні стрілки і обирав виключно ті, що показують необхідний час.
У цьому завданні учні дізнаються про те, що крім хвилин і годин існують зовсім інші одиниці вимірювання часу — місяці та пори року. Щоб вправно впоратися з усіма завданнями цієї теми, малюки мають добре орієнтуватися у календарі, розрізняти, який місяць належить тій чи іншій порі року.
Для того, аби проходження цього завдання було більш цікавим, було додано багато кольорових малюнків, що ілюструють те, чим можна займатися під час конкретного періоду року. Звісно, що з кожним наступним завданням, малюнки змінюються, що дозволяє дитині не втомлюватися і не втрачати інтерес до цієї вправи.
Щодо завдання, то тут малюкам доведеться згадати та вказати на місяці, які належать тій чи іншій порі року, залежно від того, що було вказано у завданні.
Існує чимало варіантів усіляких діаграм, які можуть бути використаними у сучасному житті. Однією з найцікавіших є діаграма Венна. Її суть полягає у тому, що вона складається з двох кіл, які можуть або перетинатися, або ж бути зовсім окремими. Кожне коло має свою ознаку. Так, наприклад в одне коло можна помістити виключно предмети жовтого кольору, а от в інше — лише квадрати. Однак, якщо кола перетинаються, а у вас є жовтий квадрат, то ви маєте помістити його саме у місце їх перетину.
Ось така діаграма, яка не тільки вчить розділяти предмети за їх властивостями, а розвиває логічне мислення дитини.
Той факт, що у світі існує безліч варіацій діаграм знають всі. Однак, важливим завданням для нас є те, що малюк має навчитися застосовувати їх у реальному житті. Адже так набагато легше впорядковувати інформацію, до того ж, це досить добре розвиває аналітичні здібності учнів.
У цьому завданні на екрані перед учнем на кожному етапі міститься зображення графіка. Він може мати різні параметри, різне оформлення, але завдяки вже отриманим знанням і навичкам дитина зуміє зрозуміти подану інформацію. Над графіком міститься математична задачка, де вказано, скажімо, кількох осіб та ту чи іншу характеристику, спільну для них, але при цьому вона є і способом диференціації. Наприклад, названі три хлопця, і всі вони — футболісти, але кожен забив різну кількість голів. Графік дає можливість наглядно порівняти їхні успіхи, визначити, хто кращий футболіст, а хто — гірший. У кожного персонажа є свій стовпчик, що має не такий, як у сусідів, колір. На початку він напівпрозорий. Коли дитина торкається його на певній висоті, стовпчик насичується кольором, стає яскравішим. Учню залишається зупинити стовпчик на тій відмітці, яка відповідає вказаній у задачці цифрі. Таким чином, учень вибудовує свій новий графік.
Одним із найважливіших показників для нашого життя є така фізична величина, як температура. Тому необхідно навчити малюків вже з дитинства орієнтуватися у градусах Цельсія, тобто одиницях вимірювання температури.
У цій вправі перед дитиною ставиться завдання вказати на якусь конкретну температуру, наприклад 15 градусів. Малюк має перетягнути шкалу до необхідної відмітки, а потім вже натиснути «Готово». Важливо й те, що на шкалі є лише круглі числа, тому, треба зрозуміти, що 15 градусів має розташовуватися точно посередині між 10 та 20.
У. 4 Таблиця множення на 6, 7, 8, 9
Дія множення — дещо складніша за додавання чи віднімання. Однак, вивчивши таблицю множення, малюк зрозуміє, що у цьому немає ніяких труднощів.
Та, варто сказати,що іноді, її вивчення стає для дитини справжнім випробуванням. Тому необхідно зробити навчання більш легким та невимушеним. Що вже казати й про множення таких чисел, як 6, 7, 8, 9. Навіть на психологічному рівні доведено, що множення з цими числами викликає у дитини значно більше труднощів, ніж з тими, що йдуть до 5. Можливо, через те, що числа стають більшими, а тому учню здається, що він з ними не впорається.
Однак, завдання вчителів та батьків — дати зрозуміти малюку, що це не так вже і складно. У всякому разі не складніше за дію множення з числами до 5.
У цьому завданні дитина зустрінеться з такою математичною дією, як ділення. І хоча це завдання є досить простим, оскільки ділення на 10 не вимагає особливих знань, та воно є досить важливим для математичного мислення малюків. Адже, у цій вправі учень має не просто зрозуміти, як треба записувати число при діленні на 10 (наприклад, у разі ділення 60 на 10, нуль треба просто прибрати), а дізнатися саму суть цієї дії та чому так відбувається. Тому це завдання може виявитися не таким вже і легким, як здавалося на перший погляд.
Таким є другий клас з Математики. Сподіваємося, що ваші малюки вподобають цікаві завдання та яскравих персонажів. А знання, які вони здобудуть у ході вирішення цих вправ стануть чудовим доповненням до тих, які учні здобудуть у школі.