Ми й далі мандруємо країною мови й радо запрошуємо до подорожі учнів четвертих класів.

На минулому уроці ми дослідили поняття особи дієслова. Учитель пояснив, що категорія особи виражає відношення дії до мовця. Він розповів, що особа визначається для дієслів у теперішньому й майбутньому часах. Далі, послуговуючись прикладами, Учитель послідовно пояснив, що дієслова в першій особі називають дію самого мовця чи мовців. У другій — дію тієї особи чи осіб, до яких звертаються. І в третій — особи чи осіб, предмета чи предметів, про які мо­виться. Він також розповів, що особу дієслова можна визначити з допомогою зіставного займенника й надав простий алгоритм для визначення особи дієслова.

Сьогодні ж ми дослідимо часи дієслів. Учитель нагадає, що дієслова можуть змінюватися за часами залежно від того, коли відбувається описувана ними дія. Він розповість, що в українській мові є три часи дієслів: минулий, теперішній та майбутній. Далі, послуговуючись зрозумілими прикладами, Учитель пояснить, що дієслова в минулому часі вказують на дію, що відбулася чи відбувалася до моменту повідомлення про неї. Теперішнього — на дію, яка відбувається в момент повідомлення про неї. Майбутнього — на дію, яка відбудеться чи буде відбуватися після моменту повідомлення про неї. Наприкінці уроку ми підіб’ємо підсумок і з’ясуємо, що для того, щоби визначити час дієслова, треба поставити до нього питання і за питанням встановити, коли відбувається дія.