Триває наша подорож країною мови, і ми радо запрошуємо до неї учнів четвертих класів.
На минулому уроці ми дослідили ознаки дієслів минулого часу. Учитель нагадав, що дієслова в минулому часі вказують на дію, що відбулася або відбувалася до моменту повідомлення про неї. Ми з’ясували, що минулий час дієслів зіставний із питаннями: «Що робив?», «Що зробив?» тощо. Також Учитель наголосив, що дієслова минулого часу можуть змінюватися за родами та числами, але особа в них не визначається. Насамкінець він пояснив, що дієслова минулого часу можуть виражати завершену й незавершену дію. Послуговуючись прикладами, Учитель наочно показав, як розрізнити завершену й незавершену дію та побудував для нас алгоритм визначення числа й роду дієслів минулого часу.
Сьогодні ж ми будемо досліджувати ознаки дієслів теперішнього часу. Учитель нагадає, що дієслова теперішнього часу вказують тільки на незавершену дію, яка відбувається в момент повідомлення про неї. Ми згадаємо, що теперішній час дієслів зіставний із питаннями «Що роблю?», «Що робить?» тощо. Також ми дізнаємося, що дієслова теперішнього часу можуть змінюватися за особами та числами, але категорія роду в них не визначається. Наприкінці уроку, послуговуючись прикладами, Учитель побудує для нас простий алгоритм для визначення особи й числа дієслів теперішнього часу.