Триває наша подорож чарівною країною мови для учнів 4 класів. Саме зараз ми відвідуємо царство слів, їхньої будови та значень. Учитель повторює й закріплює з нами відомості про значення слів, які ми вивчили раніше.
На минулому уроці ми говорили про антоніми. Зокрема, Вчитель нагадав нам, що антоніми — це слова, які мають протилежне лексичне значення. Разом з Учителем ми згадали, що антоніми представлені тільки серед самостійних частин мови. І що найбільше антонімів спостерігається з-поміж частин мови, які вказують на якості. Окремо Вчитель підкреслив, що багатозначні слова можуть мати антоніми для кожного зі значень. І пояснив, що в такому випадку відповідна антонімічна пара може бути підібрана з огляду на контекст, у якому точно простежується значення слова.
На сьогоднішньому уроці ми розглянемо омоніми. Вчитель нагадає нам, що слова, які звучать і пишуться схоже або однаково, але мають різне лексичне значення, називаються омонімами. Він підкреслить важливу деталь, пояснивши, що омоніми мають значення різні, тобто вказують на зовсім різні поняття, які не мають спільних рис. З огляду на це, Вчитель роз’яснить, що омоніми не треба плутати з багатозначними словами. Він покаже різницю між цими поняттями, пояснивши, що багатозначні слова мають кілька значень, які поєднані спільними рисами з основним прямим значенням, а омоніми називають зовсім різні поняття, значеннєво між собою не пов’язані, і в деяких випадках можуть навіть належати до різних частин мови. Як і зазвичай, викладений матеріал супроводжуватимуть прості і зрозумілі приклади. Наприкінці уроку Вчитель підіб’є підсумок і надасть завдання для самостійного опрацювання.
Цей урок може здатися складним, адже вимагатиме від нас особливої зосередженості й уваги. Але з потужною групою підтримки ми точно впораємося із засвоєнням матеріалу. Як і зазвичай, приязні персонажі та яскраві ілюстрації завітають до нас і перетворять урок на цікаву гру!