Ми й далі мандруємо чарівною країною мови й радо запрошуємо до подорожі учнів 4 класів. Саме зараз ми гостюємо в царстві слів, їхньої будови та значень.
На минулому уроці ми докладніше розглянули тему спільнокореневих слів. Учитель нагадав нам, що споріднені або спільнокореневі слова — це слова, які мають однаковий корінь і називають різні поняття, поєднані спільним лексичним значенням. Окремо він підкреслив, що не можна вважати спільнокореневими слова, які мають корені, що звучать і пишуться однаково, проте мають різне значення. І також не є спільнокореневими словами форми одного й того самого слова. З допомогою простих прикладів Учитель ґрунтовно пояснив ці відмінності.
На сьогоднішньому уроці ми повторимо й доповнимо відомості про самостійні частини мови. З огляду на те, що більша частина курсу буде присвячена докладному вивченню кожної з частин мови окремо, сьогодні Вчитель коротко нагадає нам, що самостійними частинами мови називають слова, які мають лексичне і граматичне значення, є членами речення й називають предмети, явища, ознаки, якість, кількість, порядок, дії, стан предмета тощо. Разом ми згадаємо, що в українській мові налічується шість самостійних частин мови. Послуговуючись простим прикладом, ми повторимо визначення кожної з них, питання, на які вони відповідають, та особливості їхньої словозміни. Наприкінці уроку Вчитель підіб’є підсумок і надасть нам завдання для самостійного опрацювання. На нас чекає напрочуд насичений урок, який може здатися складним, адже вимагатиме від нас особливої зосередженості й уваги. Але, звісно ж, ми не залишимося без допомоги Вчителя та його вірних друзів. Як і зазвичай, із самого початку занять поруч із нами будуть приязні персонажі та яскраві ілюстрації. Вони допоможуть впоратися із засвоєнням матеріалу й не дадуть нам нудьгувати.