Наша захоплююча подорож чарівною країною мови набирає обертів, і ми радо запрошуємо учнів 4 класів приєднатися до неї. Просто зараз тривають наші відвідини царства іменників.
На минулому уроці ми досліджували чергування кінцевих приголосних основи під час змінювання іменників за відмінками. Учитель пояснив, що чергування — це необхідна заміна одного звука на інший у певній морфемі під час відмінювання або в споріднених словах. Він розповів, що під час змінювання іменників за відмінками здебільшого відбувається чергування приголосних [ґ] та [г] — [з′], [к] — [ц′], [х] — [с′]. Послуговуючись зрозумілими прикладами Вчитель пояснив, що таке таке чергування спостерігається в іменниках жіночого роду в давальному та місцевому відмінках однини та в іменниках чоловічого й середнього роду в місцевому відмінку однини.
На сьогоднішньому уроці ми будемо вивчати чергування голосних під час відмінювання іменників. Учитель нагадає, що найбільш розповсюдженим випадком чергування голосних є зміна звука [і], що вживається в закритому складі, на звуки [о] або [е], що вживаються у відкритих складах. Так, під час відмінювання такі випадки спостерігаються здебільшого з-поміж іменників жіночого, чоловічого та середнього роду, які в початковій формі мають нульове закінчення. Послуговуючись зрозумілими прикладами, він надасть нам для вивчення правила та наведе приклади винятків з них. Наприкінці уроку Вчитель підіб’є підсумок і дасть нам завдання для самостійного опрацювання.
Для успішного засвоєння матеріалів із теми відмінювання іменників нам знадобиться уся наша увага і максимальна зосередженість. За таких умов можна швидко втомитися і занудьгувати. Аби цього не сталося, разом із нами, як і зазвичай, працюватимуть веселі персонажі та яскраві ілюстрації. Всі разом ми легко впораємося з будь-яким обсягом інформації.