Триває наша захоплююча подорож чарівною країною мови, і ми радо запрошуємо учнів 4 класів приєднатися до неї. Саме зараз ми гостюємо в царстві іменників.
На минулому уроці ми навчитися розрізняти відмінки у випадках, коли відмінкові форми звучать однаково. Учитель пояснив, що в деяких відмінках форми іменника збігаються. Так, питання для іменників, що називають неістот, однакові в називному та знахідному відмінках. А давальний та місцевий відмінки мають майже однакові питання, за винятком прийменника в місцевому. Учитель нагадав нам методи визначення відмінка, що їх ми досліджували на минулих уроках, та додав ще кілька зручних способів для підстраховки.
На сьогоднішньому уроці ми досліджуватимемо чергування кінцевих приголосних основи під час змінювання іменників за відмінками. Учитель пояснить, що чергування — це необхідна заміна одного звука на інший у певній морфемі під час відмінювання або в споріднених словах. Він розповість, що під час змінювання іменників за відмінками здебільшого відбувається чергування приголосних [ґ] та [г] — [з′], [к] — [ц′], [х] — [с′]. Послуговуючись зрозумілими прикладами він пояснить, що таке таке чергування спостерігається в іменниках жіночого роду в давальному та місцевому відмінках однини та в іменниках чоловічого й середнього роду в місцевому відмінку однини. Наприкінці уроку Вчитель підіб’є підсумок і надасть нам завдання для самостійного опрацювання. Як і попередні уроки із теми відмінювання іменників, цей урок вимагатиме від нас максимальної зосередженості й уваги. Аби ми не втомилися й не нудьгувати під час занять, разом із нами працюватимуть приязні персонажі та яскраві ілюстрації. Гуртом ми впевнено впораємося із засвоєнням нового матеріалу.