Триває наша подорож країною мови для учнів п’ятих класів. На минулому уроці разом з Учителем ми повторили й доповнили відомості про антоніми. Учитель нагадав, що антоніми — це слова, значення яких протилежні. Вони називають протилежні явища, дії, ознаки, поняття. Антоніми завжди утворюють пари, належать до одної частини мови й характеризують однорідні явища. Учитель розповів також, що багатозначні слова мають антонімічні зв’язки для кожного зі своїх значень. Він зауважив, що в українській мові антоніми можуть бути однокореневими. Упродовж уроку ми дізналися, що деякі антоніми мають спільний корінь і набувають антонімічного значення завдяки словотвірним морфемам, здебільшого — префіксам.
На сьогоднішньому уроці ми повторимо й доповнимо відомості про омоніми. Учитель нагадає, що омоніми — це слова, які збігаються у звучанні й на письмі, але мають цілком різні, не пов’язані між собою лексичні значення. Він пояснить, що в сучасній українській мові омоніми поділяють на повні (прості) і неповні (часткові). Повними омонімами називають такі, що збігаються за написанням і звучанням, зберігають омонімію в усіх своїх граматичних формах і належать до однієї частини мови. До групи ж неповних омонімів входять слова, які здебільшого належать до різних частин мови, мають різне значення і написання, але однакове чи схоже звучання, або однакове написання і різне звучання, або ж такі, звучання яких збігається в певних граматичних формах.