5/5

Досліджуємо уподібнення за м’якістю

690

Триває наша подорож країною мови для учнів п’ятих класів. На минулому уроці ми докладніше розглянули уподібнення приголосних за дзвінкістю та глухістю. Учитель пояснив, що уподібнення — це явище, що властиве тільки вимові. Воно не впливає на написання слів, але може викликати певні сумніви щодо правопису. Учитель розповів, що в українській мові дзвінкий приголосний завжди впливає своєю дзвінкістю на вимову попереднього глухого. Випадки ж уподібнення за глухістю, хоча й не властиві українській мові в тій самій мірі, проте часом трапляються в потоці швидкого мовлення. І здебільшого випадки такого уподібнення підпорядковуються певним правилам. Їх ми й розглянули впродовж уроку.

Сьогодні ж ми будемо досліджувати уподібнення приголосних за м’якістю. Учитель розповість, що в українській мові тверді приголосні можуть набувати м’якого звучання в позиції перед м’якими чи пом’якшеними звуками. Учитель розгляне з нами основні випадки такого виду асиміляції та випадки, коли уподібнення не відбувається. За доброю традицією він нагадає нам кілька зручних мнемонічних фраз для запам’ятовування досліджених упродовж уроку приголосних.

Ваша оцінка
Пов'язані завдання