Триває наша подорож країною мови для учнів п’ятих класів. На минулому уроці разом з Учителем ми повторили й доповнили відомості про синоніми. Учитель нагадав, що синоніми — це слова, які мають різне звучання і написання, але близькі за значенням. Зазвичай синоніми відрізняються відтінками значення та стилістичним забарвленням. Також Учитель пояснив, що здебільшого синоніми в українській мові близькі, але не тотожні за значенням. Проте, через одночасне використання, наприклад, діалектизмів чи запозичених слів разом із питомо українськими, деякі синоніми в українській мові мають цілком тотожне значення. Ще Вчитель розповів про синонімічні ряди й особливості їх будови. Окремо він зауважив, що багатозначні слова залежно від їхніх конкретних значень можуть бути стрижневими в різних синонімічних рядах.
На сьогоднішньому уроці ми повторимо й доповнимо відомості про антоніми. Учитель нагадає, що антоніми — це слова, значення яких протилежні. Вони називають протилежні явища, дії, ознаки, поняття. Антоніми завжди утворюють пари, належать до одної частини мови й характеризують однорідні явища. Учитель пояснить також, що багатозначні слова мають антонімічні зв’язки для кожного зі своїх значень. Він зауважить, що в українській мові антоніми можуть бути однокореневими. Він докладно пояснить, що деякі антоніми мають спільний корінь і набувають антонімічного значення завдяки словотвірним морфемам, здебільшого — префіксам.