Триває наша подорож країною мови для учнів п’ятих класів. На минулому уроці ми досліджували правопис ненаголошених голосних. Учитель нагадав нам, що голосні звуки під наголосом звучать чітко, а в ненаголошеній позиції вимова голосних нечітка і викликає сумніви. Разом ми згадали, що здебільшого правопис ненаголошених звуків перевіряють наголосом. Проте не завжди є можливість перевірити правопис ненаголошеного голосного в такий спосіб. Тому Вчитель підготував для нас добірку правил, що регулюють правопис ненаголошених голосних [е] та [и] в разі, якщо вони не перевіряються наголосом.
Сьогодні ж ми познайомимося з явищем уподібнення в групах приголосних звуків. Учитель розповість нам, що українській мові властива чітка вимова приголосних, зокрема і дзвінких. Та часом під час швидкого мовлення в групах приголосних може спостерігатися зміна вимови попереднього звука під впливом наступного. Таке явище називають уподібненням, або — асиміляцією. Ми дізнаємося, які види асиміляції приголосних властиві українській мові, і в яких випадках уподібнення правопис слова можна перевірити самостійно, не послуговуючись словником.