Учень/учениця:
– зображує на діаграмах або числовій прямій об’єднання і переріз множин;
– ілюструє поняття підмножини;
– формулює означення підмножини, об’єднання і перерізу множин;
– знаходить об’єднання і переріз числових множин.
Стандарти
Лічба та кількість предметів у сукупності
Назви чисел та правила лічби. Встановлення кількості предметів за допомогою лічби. Порівняння чисел.
-
Гра «До яких множин я належу?»
-
Елементи множини
-
Множина та підмножина
-
Об'єднання та перетин множин
-
Задачі та множини
-
Різниця множин
-
Діаграми Ейлера-Венна
-
Потужність множини
-
Числові проміжки
-
Добуток множин
-
Впорядковуємо дані
-
Роза вітрів
-
Будуємо графік за даними
-
Гра «Розмах вибірки»
-
Прості події
-
Протилежні події
Учень/учениця:
– користується різними способами задання функцій;
– формулює означення числової функції, зростаючої та спадної функцій, парної та непарної функцій;
– знаходить область визначення функціональних залежностей, значення функцій при заданих значеннях аргументу і значення аргументу, за яких функція набуває даного значення;
– встановлює за графіком функції її властивості;
– виконує і пояснює перетворення графіків функцій;
– досліджує функції і використовує одержані результати при побудові графіків функцій.
-
Координатні чверті
-
Координата середини відрізка
-
Знаходження невідомої координати
-
Визначаємо формулу функції за таблицею
-
Проміжки зростання та спадання функції
-
Екстремуми функції
-
Розподіляємо функції на зростаючі та спадні
-
Нулі функції
-
Розв'язуємо систему функцій
-
Перетворення функції
-
Визначаємо координатні чверті
-
Гра «Складаємо функцію за графіком»
-
Гра «Відгадай графік функції»
-
Область визначення та область значень функції
-
Визначаємо точки перетину з осями координат
-
Гра «Допоможи охарактеризувати функцію»
-
Чи належить точка графіку функції?
-
Знаходимо обернені функції
-
Вибираємо формулу за назвою
-
Квадрат суми та різниці
-
Значення одночлена
-
Розкладаємо на множники многочлен
-
Гістограма
Учень/учениця:
– формулює означення кореня n-го степеня, арифметичного кореня n-го степеня, степеня з раціональним показником, властивості коренів та степеня з раціональним показником;
– обчислює, оцінює та порівнює значення виразів, які містять корені та степені з раціональними показниками.
-
Квадратний корінь у стовпчик
-
Обчислюємо значення виразу
-
Гра «Розташуй числа в порядку зростання та спадання»
-
Гра «Внеси множник під знак кореня»
-
Гра «Винеси множник з-під знака кореня»
-
Порівнюємо вирази
-
Гра «Чи правильно записано вираз?»
-
Звільнюємося від ірраціональності
-
Спрощення виразів з коренями
-
Застосування властивостей кореня
Учень/учениця:
– формулює властивості тригонометричних функцій та властивості періодичних функцій;
– розпізнає і будує графіки тригонометричних функцій;
– ілюструє властивості тригонометричних функцій за допомогою графіків.
-
Перетворення функції
-
Визначаємо координатні чверті
-
Гра «Допоможи охарактеризувати функцію»
-
Кут повороту
-
Бліц «Що ти знаеш про синус та косинус?»
-
Гра «Парна чи непарна?»
-
Період функції
-
Обернені тригонометричні функції
-
Розв'язуємо приклади з оберненими функціями
-
Співвідношення між тригонометричними функціями
-
Формули зведення
-
Формула додавання
Учень/учениця:
– описує способи задання числових послідовностей;
– виділяє основні класи послідовностей;
– формулює означення границі числової послідовності, основні теореми про границю числової послідовності;
– застосовує основні теореми про границі числових послідовностей.
-
Послідовність
-
Арифметична прогресія
-
Формула суми для арифметичної прогресії
-
Геометрична прогресія
-
Формула суми для геометричної прогресії
-
Задачі на прогресії
-
Впорядковуємо дані
Учень/учениця:
– формулює означення границі послідовності і границі функції в точці;
– формулює означення неперервності функції;
– формулює основні властивості границі функції;
– використовує їх для знаходження границь заданих функцій.
-
Границя функції в заданій точці
-
Властивості границь функції
-
Границя числової послідовності
-
Окіл точки
-
Номер члена послідовності
-
Неперервність функції в точці
-
Неперервність функції на проміжку
-
Гра «Визначаємо границю»
-
Приріст функції
-
Точки розриву
Учень/учениця:
– формулює означення похідної та пояснює її геометричний і фізичний зміст;
– знаходить кутовий коефіцієнт дотичної до графіка функції;
– знаходить похідні функцій;
– застосовує похідну до знаходження проміжків монотонності та екстремумів функції;
– знаходить найбільше і найменше значення функції на проміжку;
– розв’язує прикладні задачі на знаходження найбільших і найменших значень.
-
Похідна степеневої функції
-
Похідна функції y = k/хᶰ
-
Похідна кореня
-
Похідна показникової функції
-
Похідні тригонометричних функцій
-
Похідні обернених тригонометричних функцій
-
Похідна елементарної функції в точці
-
Значення похідної за таблицею
-
Похідна суми двох функцій
-
Похідна різниці
-
Складаємо похідну функції
-
Похідна добутку двох функцій
-
Похідна частки двох функцій
-
Шукаємо помилку
-
Похідна складеної функції
-
Значення похідної функції в точці
-
Шукаємо нулі похідної
-
Похідна і рівняння
-
Похідна і нерівність
-
Кутовий коефіцієнт дотичної
-
Рівняння дотичної
-
Характер монотонності
-
Шукаємо критичні точки
-
Точки екстремуму функції
-
Проміжки зростання і спадання функції
-
Найбільше та найменше значення функції на відрізку
-
Похідна в задачах
-
Похідна у фізиці
Учень/учениця:
– користується аналогією між векторами на площині та у просторі;
– будує у просторовій прямокутній системі координат точки і вектори за їхніми координатами;
– записує формули відстані між точками, координат середини відрізка, скалярного добутку, кута між векторами;
– виконує дії над векторами: знаходить суму і різницю векторів, добуток вектора на число, скалярний добуток векторів, обчислює кут між векторами;
– розпізнає рівняння площини і сфери.
-
Терміни на площині
-
Координати вектора
-
Гра «Знайди потрібний вектор»
-
Вектори
-
Гра «Обчисли вектори»
-
Скалярний добуток векторів за малюнком
-
Вектори в задачах
-
Знаходження координати точки у просторі
-
Знаходження відстані від точки до площини
-
Гра «Які це вектори»
-
Відстань між двома точками у просторі
-
Координати середини відрізка у просторі
-
Координати вектора у просторі
-
Модуль вектора у просторі
-
Дії над векторами у просторі
-
Скалярний добуток векторів у просторі
-
Гра «Чи перпендикулярні вектори?»
-
Кут між векторами у просторі
-
Рівняння прямої на площині
-
Рівняння сфери
-
Взаємне розміщення сфери і точки
-
Відстань від точки до площини
-
Рівняння площини за трьома точками
-
Площа повної поверхні піраміди
-
Обчислюємо об'єм кулі
Вимірювання і величини
Опис та порівняння вимірюваних предметів. Класифікація предметів і лічба кількості предметів у групах.
Учень/учениця:
– виконує перехід від радіанної міри кута до градусної і навпаки;
– встановлює відповідність між дійсними числами і точками на одиничному колі;
– формулює означення синуса, косинуса, тангенса, котангенса кута і числового аргументу.
-
Знаки тригонометричних функцій
-
Значення тригонометричних функцій кутів
-
Розв'язуємо тригонометричні вирази
-
Радіани на координатному колі
-
Переводимо з градусів у радіани
-
Переводимо з радіан у градуси
-
Впорядковуємо значення тригонометричних функцій
-
Бліц «Що ти знаеш про синус та косинус?»
-
Властивості тригонометричних функцій
-
Визначаємо знак виразу
-
Гра «Парна чи непарна?»
-
Період функції
-
Основні тригонометричні тотожності
-
Гра «Яке значення має вираз?»
-
Формули пониження степеня
Геометричні фігури
Розпізнання форм оточуючих предметів. Аналіз, порівняння, зображення та створення форм.
Учень/учениця:
– розрізняє означувані і неозначувані поняття, аксіоми і теореми планіметрії, властивості геометричних фігур;
– використовує вивчені в основній школі формули і властивості для розв’язування планіметричних задач.
-
Гра «Чи існує така фігура?»
-
Рівність трикутників
-
Подібність трикутників
-
Висота, медіана та бісектриса трикутника
-
Середня лінія трикутника та трапеції
-
Властивості чотирикутників
-
Вписаний трикутник
-
Описаний трикутник
-
Вписані чотирикутники
-
Описані чотирикутники
-
Правильні многокутники, описані навколо кола
-
Правильні многокутники, вписані в коло
-
Теорема Фалеса
-
Застосування теореми Піфагора
-
Застосування теореми синусів
-
Застосування теореми косинусів
-
Теорема Чеви
-
Теорема Стюарта
-
Теорема Ван-Обеля
-
Теорема Менелая
-
Гра «З'ясуй, які вектори»
Учень/учениця:
– розрізняє означувані і неозначувані поняття, аксіоми і теореми стереометрії;
– називає основні поняття стереометрії; формулює аксіоми стереометрії та наслідки з них;
– наводить приклади просторових геометричних фігур (плоских і неплоских) та основних многогранників;
– пояснює застосування аксіом стереометрії до розв’язування геометричних і практичних задач;
– розв’язує задачі на побудову перерізів куба, прямокутного паралелепіпеда та піраміди.
-
Гра «Знайди потрібний вектор»
-
Розміщення прямої і площини
-
Розміщення прямих
-
Відстань у просторі
-
Вимірювання кутів у просторі
-
Теорема про три перпендикуляри
-
Гра «Визнач розгортку»
-
Елементи об'ємних фігур
-
Площа бічної поверхні куба
-
Площа бічної поверхні призми
-
Площа бічної поверхні піраміди
-
Площа бічної поверхні конуса
-
Площа бічної поверхні циліндра
-
Площа поверхні кулі
-
Площа повної поверхні призми
-
Площа повної поверхні конуса
-
Площа повної поверхні циліндра
-
Площа повної поверхні піраміди
-
Обчислюємо об'єм кулі
-
Об'єм паралелепіпеда та призми
-
Об'єм піраміди
-
Визначаємо об'єм циліндра
Учень/учениця:
– формулює означення паралельних і мимобіжних прямих, паралельних прямої і площини, паралельних площин; ознаки паралельності прямих і площин;
– класифікує взаємне розміщення прямих, прямих і площин, площин у просторі;
– знаходить і зображує паралельні прямі та площини на рисунках і моделях;
– будує зображення просторових фігур на площині;
– розв’язує задачі на застосування властивостей та ознак паралельності прямих і площин.
-
Розміщення прямої і площини
-
Розміщення прямих
-
Відстань у просторі
-
Двогранний кут
-
Елементи об'ємних фігур
-
Площа бічної поверхні конуса
-
Площа поверхні кулі
Учень/учениця:
– формулює означення перпендикулярних прямих у просторі, прямої, перпендикулярної до площини, перпендикулярних площин;
– обґрунтовує взаємозв’язок паралельності й перпендикулярності прямих і площин у просторі;
– використовує вивчені властивості та ознаки для розв’язування задач;
– обчислює відстані та кути у просторі.
-
Розміщення прямої і площини
-
Розміщення прямих
-
Відстань у просторі
-
Двогранний кут
-
Вимірювання кутів у просторі
-
Теорема про три перпендикуляри
-
Гра «Визнач розгортку»
-
Елементи об'ємних фігур
-
Площа бічної поверхні піраміди
-
Площа бічної поверхні конуса
-
Площа поверхні кулі
-
Об'єм паралелепіпеда та призми
Арифметичні дії
Учень/учениця:
– обчислює значення тригонометричних виразів;
– перетворює нескладні тригонометричні вирази;
– застосовує тригонометричні функції до опису реальних процесів, зокрема гармонічних коливань.
-
Розв'язуємо приклади з оберненими функціями
-
Співвідношення між тригонометричними функціями
-
Основні тригонометричні тотожності
-
Формули зведення
-
Формула додавання
-
Гра «Яке значення має вираз?»
-
Формули подвійного кута
-
Вибираємо рівносильний вираз
-
Перетворення добутку тригонометричних функцій у суму
-
Формули пониження степеня
-
Формула потрійного аргументу
-
Формули половинного аргументу
-
Спрощення тригонометричних функцій
-
Гра «Є / немає?»
-
Тригонометричні рівняння
-
Система тригонометричних рівнянь
-
Тригонометричні нерівності
Числа. Дії з числами
Лічба. Натуральні числа 1–10. Цифра «0». Арифметичні дії додавання й віднімання чисел у межах 10. Табличне додавання й віднімання в межах 10. Відношення різницевого порівняння. Нумерація чисел у концентрі 100. Усна та письмова нумерація у межах 100. Додавання й віднімання чисел на основі нумерації у межах 100. Додавання й віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд. Знаходження невідомого компонента арифметичних дій.
Учень/учениця:
– вміє виконувати дії з дійсними числами;
– розв'язує задачі на відсотки.
-
Гра «Чи я раціональне?»
-
Раціональні дроби
-
Від періодичного дробу до звичайного
-
Дійсні числа на координатній прямій
-
Змішані дії з дійсними числами
-
Порядок дійсних чисел
-
Поняття відсотків
-
Знаходження числа за його відсотком
-
Знаходження відсотка від числа
-
Розчини і відсотки
-
Гра «Пеня за прострочення платежу»
-
Ціна і відсотки
-
Гра «Бухгалтер»
-
Відсотки і сплави
-
Гра «Як зміниться ціна?»
-
Відсотки в кулінарії
-
Відсотки і діаграми
-
Степінь із натуральним показником
-
Степінь із раціональним показником
-
Гра «Рахуємо прибуток»
-
Підносимо степінь до степеня
-
Більше чи менше за нуль?
-
Буквені вирази зі степенем
-
Числові вирази зі степенем
-
Стандартний вигляд числа
-
Гра «Знайди мене»
-
Переводимо зі стандартного вигляду
-
Гра «Порядок числа»
-
Дії з числами у стандартному вигляді
-
Знаходження невідомої координати
-
Різниця квадратів двох виразів
-
Куб суми і різниці виразів
-
Сума і різниця кубів
-
Степінь одночлена та многочлена
-
Стандартний вигляд одночлена та многочлена
-
Значення одночлена
-
Гра «Стрілка правди»
-
Гра «Знавець теорії»
-
Гра «Віднови одночлен»
-
Розкладаємо на множники многочлен
-
Дії над одночленами та многочленами
-
Теорема Безу та наслідки з неї
-
Гра «Рахуємо прибуток»
-
Знаходимо значення в таблиці
-
Дані гістограми
-
Середнє значення
-
Медіана
-
Мода
-
Середнє значення статистичного ряду
-
Шукаємо відхилення для окремих спостережень
-
Дисперсія
-
Середнє квадратичне відхилення вибірки
-
Полігон частот
Учень/учениця:
– розпізнає та зображує графіки степеневих функцій;
– моделює реальні процеси за допомогою степеневих функцій.
-
Степінь із раціональним показником
-
Визначаємо формулу функції за таблицею
-
Перетворення функції
-
Визначаємо координатні чверті
-
Знаходимо обернені функції
-
Логарифмічні рівняння
Учень/учениця:
– розв’язує ірраціональні рівняння та нерівності, зокрема з параметрами;
– застосовує властивості функцій до розв’язування ірраціональних рівнянь і нерівності.
-
Розв'язок нерівностей на координатному промені
-
Гра «Зроби мене ірраціональним»
-
Шукаємо корені
-
Гра «Заповнюємо пропуски»
-
Вибираємо розв'язок нерівності
-
Гра «Склади відповідь»
-
Вибираємо всі можливі відповіді
-
Розв'язуємо рівняння, ввівши нову змінну
-
Шукаємо нулі похідної
Учень/учениця:
– розв’язує прикладні задачі на знаходження найбільших і найменших значень реальних величин;
– застосовує результати дослідження функції за допомогою похідної до розв’язування рівнянь і нерівностей та доведення нерівностей;
– описує поняття опуклості та точки перегину функції;
– досліджує функції за допомогою першої та другої похідних;
– застосовує похідну до розв’язування задач, зокрема прикладного змісту.
-
Кутовий коефіцієнт дотичної
-
Рівняння дотичної
-
Характер монотонності
-
Шукаємо критичні точки
-
Точки екстремуму функції
-
Проміжки зростання і спадання функції
-
Найбільше та найменше значення функції на відрізку
-
Похідна в задачах
-
Похідна у фізиці
Математичні вирази. Рівності. Нерівності
Числові рівності і нерівності. Математичні вирази.
Учень/учениця:
– застосовує властивості функцій та многочленів до розв’язування рівнянь і нерівностей;
– описує зміст понять «рівняння-наслідок» і «рівносильні перетворення рівнянь та нерівностей»;
– розв’язує нерівності за допомогою методу інтервалів;
– розв’язує рівняння і нерівності, які містять знак модуля і параметри;
– будує нескладні графіки рівнянь та нерівностей із двома змінними;
– користується методом математичної індукції для доведення тверджень.
-
Сума і різниця кубів
-
Ділення многочленів
-
Властивості числових нерівностей
-
Сума нерівностей однакового та протилежного змістів
-
Оцінка суми та різниці нерівностей
-
Виконуємо дії з подвійними нерівностями
-
Гра «Спробуй порівняти»
-
Розв'язок нерівностей на координатному промені
-
Нерівності з модулем
-
Рівняння з модулем
-
Показникові рівняння
-
Неповні квадратні рівняня
-
Формула коренів квадратного рівняння
-
Гра «Скільки коренів в рівнянні?»
-
Застосовуємо теорему Вієта
-
Знаходимо квадратне рівняння
-
Біквадратне рівняння
-
Квадратні рівняння з параметром
-
Задачі і квадратні рівняння
-
Рахуємо розв'язки
-
Розв'язуємо систему лінійних рівнянь
-
Гра «Які два числа?»
-
Системи рівнянь другого степеня
-
Вибираємо цілі розв'язки систем нерівностей
-
Система нерівностей
-
Шукаємо корені
-
Гра «Заповнюємо пропуски»
-
Система тригонометричних рівнянь
-
Шукаємо нулі похідної
-
Похідна і рівняння
-
Похідна і нерівність
Учень/учениця:
– формулює означення обернених тригонометричних функцій;
– обґрунтовує формули коренів тригонометричних рівнянь sinx = a, cosx = a, tgx = a, ctgx = a;
– розв’язує тригонометричні рівняння та нерівності, зокрема з параметрами.
