Учень (учениця):
- формулює означення границі послідовності і границі функції в точці; неперервності функції;
- формулює основні властивості границі функції та використовує їх для знаходження границь заданих функцій.
Стандарти
Лічба та кількість предметів у сукупності
Назви чисел та правила лічби. Встановлення кількості предметів за допомогою лічби. Порівняння чисел.
-
Границя функції в точці
-
Чи є функція неперервною?
-
Властивості границь
-
Обчислення границь
-
Обчислення границь дробово-раціональних функцій
-
Границя функції на нескінченності
-
Границя функції на нулі
-
Гра «Чудові границі»
-
Знаходження асимптот до графіку функцій
-
Визначаємо асимптоту
Учень (учениця):
- пояснює геометричний і фізичний зміст похідної;
- формулює означення похідної функції в точці, правила диференціювання, достатні умови зростання і спадання функції, необхідні й достатні умови екстремуму функції;
- знаходить кутовий коефіцієнт дотичної до графіка функції в даній точці;
- знаходить похідні функцій;
- застосовує похідну для знаходження проміжків монотонності і екстремумів функції;
- знаходить найбільше і найменше значення функції;
- досліджує функції за допомогою похідної та будує графіки функцій;
- розв’язує прикладні задачі на знаходження найбільших і найменших значень реальних величин;
- описує поняття опуклості та точки перегину функції;
- застосовує другу похідну до знаходження проміжків опуклості функції та точок її перегину;
- застосовує похідну до розв’язування задач, зокрема прикладного змісту.
-
Кутовий коефіцієнт дотичної
-
Швидкість тіла
-
Гра «Лабораторія»
-
Знаходимо похідну
-
Правила диференціювання
-
Гра «У дракона»
-
Відновлюємо рівність
-
Гра «Вірус»
-
Похідна складеної функції
-
Гра «Політ на Сонце»
-
Точки екстремуму
-
Монотонність функції
-
Максимум та мінімум функції
-
Гра «Правда чи ні»
-
Дослідження функції
-
Побудова графіка за допомогою похідної
-
Похідна чи інтеграл
Учень (учениця):
- формулює означення основних понять комбінаторики;
- розв’язує комбінаторні задачі.
-
Обчислюємо факторіал
-
Гра «Переставляємо елементи»
-
Розміщення у рівняннях
-
Задачі на розміщення
-
Гра «Комбінації»
-
Комбінації у рівняннях
-
Задачі на комбінації
-
Правило суми і добутку
-
Формули комбінаторики
-
Гра «Не помились!»
-
Підбери формулу до задачі
-
Застосовуємо формулу Бернуллі
Учень (учениця):
- обчислює ймовірність події, користуючись аксіомами теорії ймовірностей, наслідками з них, операціями над подіями, поняттям умовної ймовірності, незалежних подій, комбінаторними схемами, математичне сподівання випадкової величини;
- пояснює зміст понять умовна ймовірність, незалежні події, випадкова величина.
-
Розміщення у рівняннях
-
Комбінації у рівняннях
-
Види подій
-
Обчислюємо ймовірність
-
Знаходження ймовірності протилежних і сумісних подій
-
Операції над подіями
-
Знаходимо умовну ймовірність
-
Залежні і незалежні події
-
Випадкові величини
-
Знаходимо математичне сподівання та дисперсію
-
Застосовуємо формулу Бернуллі
-
Коефіцієнт осциляції
Учень (учениця):
- обчислює математичне сподівання випадкової величини;
- пояснює зміст середніх показників,
- оцінює числові характеристики випадкової величини за її вибірковими характеристиками та навпаки.
-
Гра «Переставляємо елементи»
-
Розміщення у рівняннях
-
Комбінації у рівняннях
-
Формули комбінаторики
-
Знаходимо розмах вибірки
-
Знаходимо середнє значення статистичного ряду
-
Дисперсія вибірки
-
Медіана вибірки
-
Знаходимо моду
-
Знаходимо середнє квадратичне відхилення вибірки
-
Знаходимо середнє значення вибірки
-
Будуємо полігон частот
-
Відновлюємо таблицю
-
Центральні тенденції та гістограма
-
Середнє лінійне відхилення
-
Відносна частота вибірки
-
Відхилення від середнього
-
Коефіцієнт варіації
-
Об'єм вибірки
-
Лінійний коефіцієнт варіації
Учень (учениця):
- формулює означення первісної і невизначеного інтеграла та їх основні властивості;
- описує поняття визначеного інтеграла;
- формулює властивості визначеного інтеграла;
- знаходить первісні та визначений інтеграл за допомогою правил знаходження первісних та перетворень;
- застосовує визначений інтеграл до розв’язування геометричних задач.
-
Складаємо первісну
-
Первісні функції
-
Утворюємо первісну
-
Гра «Дошка»
-
Закон руху тіла
-
Правильні рівності
-
Визначений інтеграл
-
Властивості визначених інтегралів
-
Гра «Емоджі»
-
Гра «Урок малювання»
-
Гра «Вдале приземлення»
-
Обчислюємо інтеграл
-
Гра «Хто правий?»
-
Площа криволінійної трапеції
-
Об'єм тіла
-
Гра «Like»
-
Похідна чи інтеграл
Учень (учениця):
- описує поняття комплексного числа, його модуля й аргументу;
- формулює правила дій над комплексними числами в алгебраїчній і тригонометричній формах;
- знаходить суму, різницю, добуток та частку комплексних чисел, степінь комплексного числа та корінь із комплексного числа;
- виконує ділення многочленів з остачею;
- формулює означення кратного кореня та знаходить його кратність;
- застосовує теорему Вієта до розв’язування задач.
-
Гра «Знавець»
-
Знаходимо суму та різницю комплексних чисел
-
Множимо комплексні числа
-
Ділимо комплексні числа
-
Знаходимо значення виразу
-
Рівність комплексних чисел
-
Знаходимо модуль комплексного числа
-
Аргумент комплексного числа
-
Тригонометрична форма комплексного числа
-
Чи рівні комплексні числа?
-
Множення чисел в тригонометричній формі
-
Ділення чисел в тригонометричній формі
-
Показникова форма комплексного числа
-
Гра «Чи правильна відповідь?»
-
Корені многочлена
Учень (учениця):
- користується аналогією між векторами на площині та у просторі;
- будує у просторовій прямокутній системі координат точки і вектори за їх координатами;
- записує формули відстані між точками, координат середини відрізка, скалярного добутку, кута між векторами;
- виконує дії над векторами: знаходить суму і різницю векторів, добуток вектора на число, скалярний добуток векторів, обчислює кут між векторами;
- розпізнає рівняння площини і сфери;
- застосовує координати, вектори для розв’язування геометричних задач;
- наводить приклади перетворень у просторі та описує їх властивості.
-
Чи належить точка?
-
Відстань між точками
-
Відстань від точки до площини
-
Знаходимо координати середини відрізка
-
Знаходимо координати точки
-
Гра «Невідомі числа»
-
Рівновіддалена точка
-
Загальне рівняння площини
-
Знаходження центра та радіуса сфери
-
Місцезнаходження точки
-
Рівняння сфери
-
Рух у просторі
-
Симетрія відносно площини
-
Симетрія відносно точки
-
Симетрія відносно прямої у просторі
-
Зміна координат точки
-
Центр симетрії
-
Вісь симетрії
-
Будуємо паралельне перенесення
-
Паралельне перенесення сфери
-
Паралельне перенесення площини
-
Поворот у просторі
-
Гомотетія сфери відносно початку координат
-
Визначаємо вид перетворення
-
Гомотетія кола відносно заданої точки
-
Коефіцієнт гомотетії
-
Гомотетія площини
-
Гомотетія в трикутниках
-
Визначаємо координати точки при повороті
-
Гомотетія і периметр
-
Гомотетія і площа
-
Гомотетія і об'єм
-
Повертаємо фігуру на координатній площині
-
Знаходження об'ємів гомотетичних фігур
-
Координати вектора в просторі
-
Довжина вектора
-
Додавання векторів
-
Правило паралелепіпеда
-
Рівні вектори
-
Множення вектора на число
-
Колінеарні вектори
-
Умова колінеарності векторів
-
Вершини паралелограма
-
Коефіцієнт колінеарності векторів
-
Рівні вектори за координатами
-
Гра «Полички»
-
Скалярний добуток двох векторів
-
Координати точки
-
Умова перпендикулярності векторів
-
Кути трикутника
-
Косинус кута між векторами
-
Чи перпендикулярні вектори?
-
Кут між векторами в просторі
-
Колінеарні чи перпендикулярні вектори
-
Властивості векторів
-
Модуль вектора
-
Визначаємо фігуру
-
Векторний метод
-
Площа трикутника, утвореного векторами
-
Об'єм піраміди, утвореної векторами
Учень (учениця):
- розпізнає основні елементи многогранних кутів;
- формулює означення двогранного кута, многогранного кута;
- обґрунтовує властивості многогранних кутів.
-
Двогранні кути
-
Двогранний кут між площинами
-
Властивості тригранного кута
-
Гра «Знаходимо третій кут»
-
Точки у двогранному куті
-
Визначаємо вид кута
-
Знаходимо відстань між точками
-
Відстань від точки до вершини тригранного кута
-
Кути многогранників
Учень (учениця):
- розпізнає основні види многогранників та їх елементи;
- обґрунтовує властивості многогранників, формули для обчислення площ бічної та повної поверхонь призми, піраміди, зрізаної піраміди;
- будує зображення многогранників та їх елементів, користуючись властивостями паралельного проектування;
- обчислює основні елементи многогранників;
- використовує вивчені формули і властивості для розв’язування задач.
-
Гра «Складаємо тригранні кути»
-
Двогранні кути
-
Двогранний кут між площинами
-
Властивості тригранного кута
-
Гра «Знаходимо третій кут»
-
Точки у двогранному куті
-
Визначаємо вид кута
-
Знаходимо відстань між точками
-
Відстань від точки до вершини тригранного кута
-
Гра «Кількість граней многогранника»
-
Вікторина «Многогранники та їхні елементи»
-
Гра «Визнач помилку в записах»
-
Площа перерізу многогранника
-
Гра «Журналіст»
-
Площа поверхні зрізаного многогранника
-
Гра «Визначаємо многогранник за формулою»
-
Гра «Відгадай многогранник»
-
Гра «Вибери літеру»
-
Побудова перерізу многогранника
-
Переріз многогранника
-
Вписані та описані многогранники
-
Визначаємо радіус вписаної та описаної кулі
-
Кути многогранників
-
Гра «Дізнайся результат»
-
Вікторина «Комбінації многогранників і тіл обертання»
-
Об'єм похилого многогранника
-
Площі бічної поверхні многогранників
-
Площі повної поверхні многогранників
-
Складені площі
-
Зрізані фігури
-
Площі знайомих предметів
-
Задачі на обчислення площ правильних многогранників
-
Знаходимо об'єм або ребро куба
-
Знаходимо об'єм призми
-
Знаходимо об'єм піраміди
-
Об'єми многогранників
Учень (учениця):
- розпізнає види тіл обертання та їх елементи;
- будує зображення тіл обертання, їх елементів, перерізів;
- обчислює основні елементи тіл обертання;
- обґрунтовує властивості тіл обертання, застосовує їх до розв’язування задач;
- розпізнає многогранники і тіла обертання у їх комбінаціях;
- розв’язує задачі на комбінацію просторових фігур.
-
Називаємо елементи тіл обертання
-
Працюємо з площами
-
Гра «Чий об'єм?»
-
Перерізаємо тіла обертання
-
Вікторина «Подружись із циліндром»
-
Задачі з конусом
-
Зрізаний конус
-
Задачі з кулею
-
Комбінації тіл обертання
-
Розгортки фігур
-
Площі поверхні тіл обертання
-
Гра «Відповідність»
-
Зрізані фігури
-
Площі знайомих предметів
-
Знаходимо об'єм циліндра
-
Визначаємо об'єм конуса
-
Знаходимо об'єм кулі
-
Кульовий сегмент та сектор
-
Об'єми тіл обертання
Учень (учениця):
- формулює основні властивості об’ємів;
- записує формули для обчислення об’ємів паралелепіпеда, призми, піраміди, зрізаної піраміди, циліндра, конуса, зрізаного конуса; площ бічної та повної поверхонь циліндра, конуса, зрізаного конуса, площі сфери;
- розв’язує задачі на обчислення об’ємів і площ поверхонь геометричних тіл, використовуючи: основні формули, розбиття тіл на простіші тіла.
-
Гра «Відгадай многогранник»
-
Гра «Вибери літеру»
-
Визначаємо радіус вписаної та описаної кулі
-
Гра «Дізнайся результат»
-
Вікторина «Комбінації многогранників і тіл обертання»
-
Об'єм похилого многогранника
-
Працюємо з площами
-
Гра «Чий об'єм?»
-
Вікторина «Подружись із циліндром»
-
Задачі з конусом
-
Зрізаний конус
-
Задачі з кулею
-
Комбінації тіл обертання
-
Розгортки фігур
-
Площі поверхні куба та прямокутного паралелепіпеда
-
Площі бічної поверхні многогранників
-
Площі повної поверхні многогранників
-
Площі бічної поверхні тіл обертання
-
Площі поверхні тіл обертання
-
Гра «Відповідність»
-
Складені площі
-
Зрізані фігури
-
Площі знайомих предметів
-
Задачі на обчислення площ правильних многогранників
-
Знаходимо об'єм або ребро куба
-
Знаходимо об'єм призми
-
Знаходимо об'єм піраміди
-
Знаходимо об'єм циліндра
-
Визначаємо об'єм конуса
-
Знаходимо об'єм кулі
-
Кульовий сегмент та сектор
-
Об'єми многогранників
-
Об'єми тіл обертання
Числа та операції в десятковій системі
Учень (учениця):
- описує поняття математичної логіки;
- розрізняє прямі та обернені теореми, необхідні й достатні умови;
- застосовує символіку математичної логіки, вивчений теоретичний матеріал для розв’язування задач.
-
Гра «Переставляємо елементи»
-
Гра «Зашифровані кути»
-
Смачне судоку
-
Гра «Поле чудес»
-
Гра «Знайди величину»
-
Гра «Фараони»
Арифметичні дії
Учень (учениця):
- формулює означення показникової функцій та їхніх властивостей;
- будує графіки показникових функцій.
-
Правильний вибір
-
Знакосталості функції
-
Властивості показникової функції
-
Гра «Математична вікторина»
-
Правильна нерівність
-
Кількість коренів
-
Гра «Зустріч математиків»
-
Гра «Вгадай число»
-
Рівносильні рівняння
-
Гра «Знайди функцію»
-
Гра «Кількість точок»
-
Точки перетину графіка
-
Монотонність функції
-
Порівнюємо числа з натуральним показником
-
Визначаємо функцію за графіком
-
Порівнюємо значення функцій
Числа. Дії з числами
Лічба. Натуральні числа 1–10. Цифра «0». Арифметичні дії додавання й віднімання чисел у межах 10. Табличне додавання й віднімання в межах 10. Відношення різницевого порівняння. Нумерація чисел у концентрі 100. Усна та письмова нумерація у межах 100. Додавання й віднімання чисел на основі нумерації у межах 100. Додавання й віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд. Знаходження невідомого компонента арифметичних дій.
Учень (учениця):
- формулює означення логарифмічної функції та її властивостей;
- формулює означення логарифма та властивості логарифмів;
- будує графіки логарифмічних функцій;
- перетворює вирази, які містять логарифми.
-
Означення логарифма
-
Обчислюємо логарифм
-
Гра «Номер квартири»
-
Гра «Зимовий день»
-
Переходимо до даної основи
-
Вибираємо значення виразу
-
Порівнюємо додатні числа
-
Спадна чи зростаюча функція
-
Гра «На природі»
-
Точки перетину графіка
-
Гра «Думки вголос»
-
Гра «Відкриття у розв'язках»
-
Монотонність функції
Математичні вирази. Рівності. Нерівності
Числові рівності і нерівності. Математичні вирази.
Учень (учениця):
- розв’язує показникові та логарифмічні рівняння і нерівності та їх системи, зокрема з параметрами;
- застосовує показникову та логарифмічну функції до розв’язування прикладних задачах.
-
Знакосталості функції
-
Гра «Математична вікторина»
-
Правильна нерівність
-
Кількість коренів
-
Значення виразу дорівнює одиниці
-
Спрощуємо вираз
-
Гра «Зустріч математиків»
-
Гра «Вгадай число»
-
Знаходимо відповідь
-
Рівносильні рівняння
-
Множина розв'язків
-
Гра «Вибери нерівність»
-
Рівносильні нерівності
-
Системи показникових рівнянь
-
Означення логарифма
-
Обчислюємо логарифм
-
Гра «Номер квартири»
-
Логарифмуємо рівняння
-
Порівнюємо логарифми
-
Гра «Зимовий день»
-
Знаходимо число логарифма
-
Переходимо до даної основи
-
Вибираємо значення виразу
-
Порівнюємо додатні числа
-
Спадна чи зростаюча функція
-
Гра «На природі»
-
Порівнюємо основу логарифма
-
Логарифмуємо рівність
-
Гра «Думки вголос»
-
Рівняння-наслідки
-
Метод заміни змінної
-
Гра «Дорога»
-
Логарифмічна нерівність
-
Гра «Між зірок»
-
Гра «Відкриття у розв'язках»
