Учень/учениця: зображує на координатній прямій об’єднання та перетин числових проміжків, задані нерівностями числові проміжки; виконує обернене завдання; записує розв’язки нерівностей та їхніх систем у вигляді об’єднання числових проміжків або у вигляді відповідних нерівностей; розв’язує лінійні нерівності з однією змінною, системи лінійних нерівностей з однією змінною.
Стандарти
Лічба та кількість предметів у сукупності
Назви чисел та правила лічби. Встановлення кількості предметів за допомогою лічби. Порівняння чисел.
-
Властивості нерівностей
-
Подвійна нерівність
-
Розв'язуємо подвійні нерівності
-
Гра «Венеція»
-
Визначаємо розв'язок системи рівнянь
-
Знаходимо координати точок перетину графіків
Математичні вирази. Рівності. Нерівності
Числові рівності і нерівності. Математичні вирази.
Учень/учениця наводить приклади числових нерівностей, нерівностей зі змінними, лінійних нерівностей з однією змінною, подвійних нерівностей.
-
Гра «Кінематограф»
-
Оцінюємо значення виразів
-
Прикріплюємо наклейки з правильною відповіддю
-
Порівнюємо значення
-
Гра «Урок географії»
-
Гра «Музиканти»
-
Вибираємо правильні нерівності
-
Властивості нерівностей
-
Спільний множник
-
Гра «Виступ музикантів»
-
Розв'язуємо нерівності з однією змінною
-
Розв'язуємо подвійні нерівності
-
Порівняння десяткових дробів на числовому промені
-
Позначаємо розв'язок рівняння на числовому промені
-
Найпростіші нерівності з модулем
-
Системи нерівностей з двома змінними
-
Гра «Відповідність»
Учень/учениця наводить приклади нерівностей зі змінними, лінійних нерівностей з однією змінною, подвійних нерівностей.
-
Знаходимо правильне значення виразу
-
Оцінюємо значення виразів
-
Прикріплюємо наклейки з правильною відповіддю
-
Порівнюємо значення
-
Гра «Урок географії»
-
Гра «Музиканти»
-
Вибираємо правильні нерівності
-
Властивості нерівностей
-
Подвійна нерівність
-
Гра «Кмітливі клоуни»
-
Знаходимо правильну відповідь
-
Гра «Виступ музикантів»
-
Розв'язуємо нерівності з однією змінною
-
Розв'язуємо подвійні нерівності
-
Найпростіші нерівності з модулем
-
Гра «Венеція»
-
Знаходимо розв'язок
-
Гра «Магічні нерівності»
-
Гра «Правильний шлях»
Учень/учениця пояснює, що таке об’єднання та перетин числових проміжків, і формулює властивості числових нерівностей, властивості нерівностей зі змінною.
-
Округлюємо числа
-
Оцінюємо значення виразів
-
Порівнюємо значення
-
Гра «Урок географії»
-
Гра «Музиканти»
-
Подвійна нерівність
-
Знаходимо правильну відповідь
-
Порівняння десяткових дробів на числовому промені
-
Найпростіші нерівності з модулем
Учень/учениця формулює означення розв’язку лінійної нерівності з однією змінною, рівносильних нерівностей.
-
Порівнюємо значення
-
Гра «Урок географії»
-
Гра «Музиканти»
-
Вибираємо правильні нерівності
-
Властивості нерівностей
-
Подвійна нерівність
-
Гра «Кмітливі клоуни»
-
Знаходимо правильну відповідь
-
Гра «Венеція»
-
Спільний розв'язок нерівностей
-
Область визначення
-
Знаходимо розв'язок
Учень/учениця характеризує функцію за її графіком.
-
Гра «Відновлюємо справедливість»
-
Встановлюємо рівновагу
-
Знаходимо точку перетину графіків функцій
-
Будуємо графік функції
-
Гра «У пошуках скарбів»
-
Перетин графіка з осями координат
-
Шукаємо значення змінної
-
Називаємо графік функції
-
Знаходимо область значення
-
Знаходимо нулі функції
-
Гра «Африканська савана»
-
Проміжки знакосталості функції
-
Зростаючі та спадні функції
-
Парні та непарні функції
-
Взаємне розташування графіків функції
-
Перетворення графіків функції
-
Квадратична функція
-
Знаходимо область визначення
-
Координати вершини параболи
-
Найменше і найбільше значення функції
-
Відшукуємо лінійну функцію
-
Заповнюємо таблицю
-
Гра «Зростаюча чи спадна»
-
Чи належить точка?
-
Гра «Точка»
-
Перетин осі
-
Коефіцієнт
-
Точка перетину графіків
-
Область визначення
-
Координатна площина
-
Парність функції
-
Складаємо рівняння прямої
-
Перпендикуляр до прямої
-
Гра «Будівництво»
-
Гра «Трансформація»
-
Лінійна функція в житті людини
-
Знаходимо нуль функції
-
Гра «Кмітливі графіки»
-
Визначаємо парність функції за графіком
-
Гра «Точка відліку»
-
Знаходимо кутовий коефіціент
-
Гра «Відповідність»
-
Гра «Розподілення ролей»
-
Визначаємо відповідність
-
Встановлюємо справедливість
-
Стандартний вигляд функції
-
Гра «Догори дриґом»
-
Область значення показникової функції
-
Властивості показникової функції
Учень/учениця наводить приклади квадратичної функції; обчислює значення функції в точці; пояснює перетворення графіків функції: f(x)→f(x)+а; f (x) →f (x+а); f (x) → kf (x), f (x) → – f(x); алгоритм побудови графіка квадратичної функції; розв’язує вправи, що передбачають побудову графіка квадратичної функції; розв’язування квадратних нерівностей.
-
Знаходимо кореневу функцію
-
Гра «Точність»
-
Гра «Близнюки»
-
Встановлюємо рівновагу
-
Записуємо квадратне рівняння
-
Рівносильні квадратні рівняння
-
Зводимо рівняння до квадратного
-
Неповні квадратні рівняння
-
Знаходимо дискримінант
-
Кількість розв'язків рівняння
-
Корені квадратного рівняння
-
Сума та добуток коренів
-
Доповнюємо теорему Вієта
-
Знаходимо значення змінної тричлена
-
Сортуємо корені рівняння
-
Гра «Важливий дискримінант»
-
Знаходимо область значення
-
Перетворення графіків функції
-
Квадратична функція
-
Знаходимо область визначення
-
Координати вершини параболи
-
Найменше і найбільше значення функції
Учень/учениця розв’язує вправи, що передбачають знаходження розв’язків систем двох рівнянь із двома змінними, з яких хоча б одне рівняння другого степеня; складає і розв’язує системи рівнянь з двома змінними як математичних моделей прикладних задач.
-
Визначаємо розв'язок системи рівнянь
-
Вибираємо систему рівнянь
-
Графічний метод
-
Визначаємо фігури, які є графіками
-
Складаємо систему рівнянь за графіком
-
Метод підстановки
-
Метод додавання
-
Визначаємо кількість розв'язків
-
«Так» чи «Ні»
-
Знаходимо значення параметра
-
Розв'язуємо задачі
-
Складаємо рівняння прямої
-
Відстань між двома точками
-
Знаходимо точку на прямій
Учень/учениця наводить приклади числової послідовності.
-
Гра «Підказка»
-
Гра «Медаль для спортсмена»
-
Члени арифметичної прогресії
-
Гра «Чаклуємо»
-
Види послідовностей
-
Утворюємо прогресію
-
Складаємо правильне твердження
-
Гра «Блог»
-
Перетворюємо дріб
-
Послідовність, задана формулою
-
Утворюємо послідовність за формулою
-
Закінчуємо прогресію
-
Відновлюємо порядок членів
Учень/учениця наводить приклади числової послідовності; арифметичної та геометричної прогресій; формулює означення і властивості арифметичної та геометричної прогресій; записує і пояснює:
· формули: n-го члена арифметичної та геометричної прогресій, суми перших n членів цих прогресій;
· властивості арифметичної та геометричної прогресій.
-
Гра «Підказка»
-
Гра «Медаль для спортсмена»
-
Члени арифметичної прогресії
-
Гра «Чаклуємо»
-
Види послідовностей
-
Утворюємо прогресію
-
Складаємо правильне твердження
-
Гра «Блог»
-
Перетворюємо дріб
-
Гра «Супергерой»
-
Послідовність, задана формулою
-
Утворюємо послідовність за формулою
-
Закінчуємо прогресію
-
Відновлюємо порядок членів
Учень/учениця розв’язує вправи, що передбачають обчислення членів прогресії, задання прогресій за даними їхнів членів або співвідношеннями між ними; обчислює суму перших n членів арифметичної й геометричної прогресій; використовує формули загальних членів і сум прогресій для знаходження невідомих елементів прогресій.
-
Гра «Підказка»
-
Гра «Блог»
-
Перетворюємо дріб
-
Гра «Супергерой»
-
Послідовність, задана формулою
-
Утворюємо послідовність за формулою
-
Закінчуємо прогресію
-
Відновлюємо порядок членів
Учень/учениця наводить приклади випадкових подій, подає статистичні дані у вигляді таблиць, діаграм, графіків, застосувує правила комбінаторики.
-
Гра «Супергерой»
-
Види подій
-
Класичне означення ймовірності
-
Гра «У космосі»
-
Гра «Квіткова лавка»
-
Ймовірність випадкових подій
-
Заповнюємо таблицю статистичними даними
Учень/учениця пояснює, що таке частота випадкової події, ймовірність випадкової події.
-
Види подій
-
Класичне означення ймовірності
-
Гра «У космосі»
-
Гра «Квіткова лавка»
-
Ймовірність випадкових подій
-
Заповнюємо таблицю статистичними даними
-
Будуємо графік статистичних даних
-
Комбінації в житті
Учень/учениця знаходить, відбирає і впорядковує інформацію з доступних джерел.
-
Види подій
-
Класичне означення ймовірності
-
Гра «У космосі»
-
Гра «Квіткова лавка»
-
Ймовірність випадкових подій
-
Заповнюємо таблицю статистичними даними
-
Будуємо графік статистичних даних
-
Середнє значення статистичних даних
-
Комбінації в житті
Учень/учениця розв’язує задачі, що передбачають використання комбінаторних правил суми та добутку, знаходження ймовірності випадкової події, обчислення частоти випадкової події, подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків.
-
Гра «Супергерой»
-
Види подій
-
Класичне означення ймовірності
-
Гра «У космосі»
-
Гра «Квіткова лавка»
-
Ймовірність випадкових подій
-
Заповнюємо таблицю статистичними даними
-
Будуємо графік статистичних даних
-
Середнє значення статистичних даних
-
Комбінації в житті
Учень/учениця пояснює, що таке синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°.
-
Знаходимо елементи многокутників
-
Тригонометричне зілля
-
Порівнюємо з нулем
-
Спрощуємо вирази
-
Теорема косинусів
-
Знаходимо сторони трикутника
-
Знаходимо кути трикутника
Учень/учениця пояснює, як можна задати на координатній площині пряму.
-
Координати середини відрізка
-
Позначаємо вершини трикутника
-
Знаходимо точку на прямій
-
Точки в системі координат
Учень/учениця формулює теореми про відстань між двома точками, координати середини відрізка.
-
Відстань між двома точками
-
Позначаємо вершини трикутника
-
Знаходимо точку на прямій
-
Точки в системі координат
Учень/учениця записує та пояснює формули координат середини відрізка, відстані між двома точками, рівняння кола, прямої; зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат; обчислює координати середини відрізка, відстань між двома точками, заданих своїми координатами; доводить теорему про відстань між двома точками; координати середини відрізка; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач.
Величини
Довжина. Маса. Місткість. Вартість. Час. Дії з величинами.
Учень/учениця наводить приклади рівних, протилежних, колінеарних векторів; пояснює, що таке вектор, модуль і напрям вектора, одиничний вектор, нуль-вектор, колінеарні вектори, протилежні вектори, координати вектора, сума і різниця векторів, добуток вектора на число; знає, як задати вектор; як відкласти вектор від заданої точки; за якими правилами знаходять суму векторів; добуток вектора на число.
-
Кут між векторами
-
Знаходимо координати вектора
-
Знаходимо координати кінця вектора
-
Визначні місця світу
-
Колінеарні та перпендикулярні вектори
-
Скалярний добуток векторів
-
Підкорюємо вершини
-
Рівні модулі
Учень/учениця зображує і знаходить на малюнках вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним, у т. ч. за його координатами; вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює координати вектора, суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; довжину вектора, кут між двома векторами; обґрунтовує рівність, колінеарність векторів; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач.
-
Кут між векторами
-
Знаходимо координати вектора
-
Знаходимо координати кінця вектора
-
Визначні місця світу
-
Колінеарні та перпендикулярні вектори
-
Скалярний добуток векторів
-
Підкорюємо вершини
-
Рівні модулі
Учень/учениця пояснює, що означає «розв’язати трикутник»; формулює теорему косинусів; синусів.
-
Знаходимо елементи многокутників
-
Тригонометричне зілля
-
Теорема косинусів
-
Теорема синусів
-
Визначаємо вид трикутника
-
Знаходимо сторони трикутника
-
Знаходимо кути трикутника
-
Знаходимо площу трикутника
-
Гра «Площа якого трикутника більша/менша?»
Учень/учениця записує та пояснює формули площі трикутника (Герона; за двома сторонами і кутом між ними); зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач.
-
Многочлени в геометрії
-
Визначаємо вид трикутника
-
Знаходимо сторони трикутника
-
Знаходимо кути трикутника
-
Знаходимо площу трикутника
-
Гра «Площа якого трикутника більша/менша?»
-
Гра «Трикутник відповідної площі»
-
Площа трикутників
-
Площа правильного многокутника
-
Вписані і описані фігури
Учень/учениця наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті.
-
Многочлени в геометрії
-
Визначаємо вид трикутника
-
Правильні фігури
-
Знаходимо кути
-
Гра «Назви фігуру»
-
Вписані правильні многокутники
-
Описані правильні многокутники
-
Площа правильного многокутника
-
Вписані і описані фігури
Учень/учениця пояснює, що таке дуга кола; довжина кола; площа круга; правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола.
Учень/учениця обчислює радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора; будує правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач.
-
Знаходимо площу
-
Гра «Знайди невідому величину»
-
Площа круга та його частин
-
Площа круга та його елементів
Учень/учениця наводить приклади фігур та їхніх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур.
Учень/учениця пояснює, що таке переміщення (рух); образ фігури при геометричному переміщенні; фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур.
Учень/учениця формулює означення рівних фігур; властивості переміщення; симетрії відносно точки (прямої); паралельного перенесення; повороту; зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при різних видах переміщень; обґрунтовує симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; рівність фігур із застосуванням переміщень; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач.
