Стандарти
Вимоги до мови
Володіння основами граматики та їх використання під час написання чи розмови. Демонстрація розуміння загальних принципів вживання великої літери, норм пунктуації та орфографії під час написання слів/словосполучень/речень.
-
Правопис складних прикметників
-
Правопис займенників
-
Правопис прислівників
-
Правопис прийменників
-
Написання «не» з різними частинами мови
-
Виправляємо орфографічні помилки
-
Іменники іншомовного походження
-
Правопис слів із пів-, напів-, полу-
-
Правопис іншомовних префіксів
-
Правопис великої літери
-
Розрізняємо самостійні та службові частини мови
-
Число іменників
-
Рід іменників
-
Відміни іменників
-
Групи іменників
-
Родовий відмінок іменників чоловічого роду
-
Вибираємо правильно записані іменники в орудному відмінку
-
Кличний відмінок іменників
-
Морфологічний розбір іменника
-
Розрізняємо прикметники за значенням
-
Співвідносимо ступені порівняння прикметників
-
Морфологічний розбір прикметника
-
Знаходимо числівники з-поміж інших частин мови
-
Записуємо числівники відповідно до їхніх розрядів
-
Співвідносимо відмінки з відповідними формами числівника
-
Відмінювання кількісних числівників
-
Відмінювання складених кількісних числівників
-
Відмінювання збірних числівників
-
Відмінювання дробових числівників
-
Відмінювання порядкових числівників
-
Записуємо закінчення іменників у словосполученнях із числівниками
-
Морфологічний розбір числівника
-
Семантичні розряди займенників
-
Утворюємо відмінкові форми займенників
-
Морфологічний розбір займенника
-
Розрізняємо форми дієслів
-
Визначаємо дієвідміну дієслів
-
Час та вид дієслів
-
Перехідність дієслів
-
Спосіб дієслів
-
Морфологічний розбір дієслова
-
Стан дієприкметників
-
Аналіз дієприкметника як форми дієслова
-
Визначаємо вид дієприслівника
-
Розрізняємо прислівники і співзвучні частини мови
-
Визначаємо ступені порівняння прислівників
-
Морфологічний розбір прислівника
-
Розряди часток за значенням та вживанням
-
Модальні частки
-
Аналіз частки як частини мови
-
Групи сполучників за значенням
-
Аналіз сполучника як частини мови
-
Аналіз прийменника як частини мови
-
Розрізняємо розряди вигуків за значенням
-
Аналіз вигука як окремої частини мови
-
Вирізняємо словосполучення серед інших синтаксичних одиниць
-
Вибираємо словосполучення, які відповідають схемам
-
Види підрядного зв’язку в словосполученні
-
Різновиди словосполучень за морфологічним вираженням головного слова
-
Характеризуємо словосполучення
-
Розрізняємо речення за будовою
-
Досліджуємо прості речення за метою висловлювання
-
Розрізняємо прості речення за емоційним забарвленням
-
Досліджуємо головні та другорядні члени речення
-
Розрізняємо поширені та непоширені реченні
-
Визначаємо граматичну основу в простому реченні
-
Досліджуємо способи вираження підмета
-
Розрізняємо простий і складений підмет
-
Досліджуємо способи вираження присудка
-
Визначаємо спосіб вираження присудка
-
Розрізняємо простий і складений присудок
-
Розрізняємо односкладні та двоскладні речення
-
Досліджуємо види односкладних речень
-
Досліджуємо способи вираження головного члена означено-особових речень
-
Відрізняємо називні односкладні речення від двоскладних
-
Розрізняємо узагальнено-особові речення
-
Досліджуємо способи вираження головного члена неозначено-особових речень
-
Утворюємо з двоскладного односкладне речення
-
Визначаємо спосіб вираження головного члена безособових речень
-
Описуємо картину називними реченнями
-
Доповнюємо неозначено-особові речення
-
Розпізнаємо двоскладні речення
-
Досліджуємо пунктуацію простого речення
-
Розрізняємо однорідні та неоднорідні означення
-
Досліджуємо пунктуацію в реченнях з узагальнюючими словами
-
Досліджуємо пунктуацію в реченнях зі звертаннями
-
Досліджуємо пунктуацію в реченнях зі вставними словами
-
Досліджуємо пунктуацію в реченнях із відокремленими членами
-
Досліджуємо пунктуацію в реченнях з уточнювальними членами
-
Досліджуємо пунктуацію в реченнях з однорідними членами
-
Вибираємо пряму мову в реченні
-
Добираємо схему до речення з прямою мовою
-
Будуємо схему речення з прямою мовою
-
Розділові знаки в реченнях із прямою мовою
-
Розпізнаємо речення з непрямою мовою
-
Знаходимо в реченні непряму мову та слова автора
-
Вибираємо правильно побудовану схему речення з прямою мовою
-
Лапки в реченнях із цитатами
-
Розділові знаки при діалозі
-
Утворюємо складне речення
-
Визначаємо граматичну основу складного речення
-
Досліджуємо складні речення за способом зв'язку їхніх частин
-
Розрізняємо складні сполучникові речення
-
Рахуємо кількість граматичних основ у складному реченні
-
Характеризуємо речення за його схемою
-
Досліджуємо засоби зв'язку частин складного речення
-
Пунктуація частин складного речення з пропущеним присудком
-
Вибираємо складносурядне речення з-поміж інших складних речень
-
Розрізняємо складносурядне й складнопідрядне речення
-
Утворюємо складносурядне речення з запропонованих частин
-
Вибираємо речення за поданою схемою
-
Визначаємо граматичні основи складносурядного речення
-
Досліджуємо складносурядні речення з єднальними сполучниками
-
Досліджуємо складносурядні речення з протиставними сполучниками
-
Досліджуємо складносурядні речення з розділовими сполучниками
-
Досліджуємо складносурядні речення з градаційними сполучниками
-
Досліджуємо складносурядні речення з приєднувальними сполучниками
-
Розрізняємо сполучник «та» як єднальний і як протиставний
-
Реконструюємо складносурядне речення зі зміною смислових відношень між його частинами
-
Розрізняємо складносурядні речення відкритої та закритої структури
-
Розставляємо розділові знаки в складносурядному реченні
-
Добираємо правило пунктуації для запропонованого речення
-
Розрізняємо складносурядне речення та просте речення, ускладнене однорідними членами речення
-
Визначаємо смислові відношення між частинами складносурядного речення
-
Визначаємо головну частину складнопідрядного речення
-
Досліджуємо засоби зв’язку між частинами складнопідрядного речення
-
Розрізняємо засоби зв’язку в складнопідрядному реченні
-
Вибираємо доречні сполучники підрядності
-
Знаходимо сполучні слова в складнопідрядному реченні
-
Розставляємо розділові знаки в складнопідрядному реченні.
-
Досліджуємо речення з підрядними означальними
-
Досліджуємо речення з підрядними з'ясувальними
-
Досліджуємо речення з підрядними обставинними
-
Розрізняємо види складнопідрядних речень
-
Гра «Синтаксичний конструктор»
-
Досліджуємо синоніміку складнопідрядних і простих речень з відокремленими членами
-
Відрізняємо речення з відокремленими членами від складнопідрядних
-
Досліджуємо складнопідрядні речення з кількома підрядними
-
Досліджуємо розділові знаки в складнопідрядному реченні з кількома підрядними
-
Вибираємо схему та вид підрядності складнопідрядного речення з кількома підрядними
-
Вибираємо безсполучникові складні речення
-
Розрізняємо типи безсполучникових складних речень за характером смислових зв'язків
-
Визначаємо тип інтонації в безсполучниковому складному реченні з однорідними частинами
-
Визначаємо тип інтонації в безсполучниковому складному реченні з неоднорідними частинами
-
Досліджуємо граматичні основи безсполучникового складного речення
-
Визначаємо граматичну основу в безсполучникових складних реченнях
-
Розставляємо розділові знаки в безсполучникових складних реченнях
-
Шукаємо пунктуаційні помилки в безсполучникових складних реченнях
-
Вибираємо вдалий варіант перетворення сполучниковго речення на безсполучникове
-
Перетворюємо безсполучникове речення на сполучникове
-
Вибираємо схему безсполучникового складного речення
-
Вибираємо складне речення з різними видами зв'язку
-
Визначаємо види звязку в складному реченні
-
Визначаємо кількість частин складного речення з різними видами зв’язку
-
Вибираємо схеми складного речення з різними видами зв’язку
-
Досліджуємо розділові знаки в реченнях із різними видами зв'язку
-
Утворюємо складне речення з різними видами зв'язку
-
Вибираємо правильний аналіз речення
-
Розставляємо розділові знаки в реченні
-
Досліджуємо пунктуацію простого речення
-
Розрізняємо однорідні та неоднорідні означення
-
Досліджуємо пунктуацію в реченнях з узагальнюючими словами
-
Досліджуємо пунктуацію в реченнях зі звертаннями
-
Досліджуємо пунктуацію в реченнях зі вставними словами
-
Досліджуємо пунктуацію в реченнях із відокремленими членами
-
Досліджуємо пунктуацію в реченнях з уточнювальними членами
-
Досліджуємо пунктуацію в реченнях з однорідними членами
-
Розділові знаки в реченнях із прямою мовою
-
Лапки в реченнях із цитатами
-
Розділові знаки при діалозі
-
Пунктуація частин складного речення з пропущеним присудком
-
Розставляємо розділові знаки в складносурядному реченні
-
Добираємо правило пунктуації для запропонованого речення
-
Розставляємо розділові знаки в складнопідрядному реченні.
-
Досліджуємо розділові знаки в складнопідрядному реченні з кількома підрядними
-
Розставляємо розділові знаки в безсполучникових складних реченнях
-
Шукаємо пунктуаційні помилки в безсполучникових складних реченнях
-
Досліджуємо розділові знаки в реченнях із різними видами зв'язку
-
Розставляємо розділові знаки в реченні
Знання мови
Застосування знань мови та її загальних засад при усному і письмовому мовленні, читанні і прослуховуванні для розуміння функціонування слів в різних стилях, їхній ефективний вибір для доповнення речення/тексту.
-
Утворюємо словосполучення в залежності від лексичного значення слів
-
Об'єднуємо слова у лексико-семантичні групи
-
Розрізняємо однозначні/багатозначні слова
-
Розрізняємо пряме й переносне значення слів
-
Розрізняємо словосполучення з омонімами та багатозначними словами
-
Повні та часткові омоніми
-
Омофони й омографи
-
Синонімічні ряди
-
Синонімічні властивості перифразів
-
Заміна слів іншомовного походження українськими відповідниками
-
Тлумачимо пароніми
-
Власне українська лексика
-
Активний і пасивний запас лексики
-
Фразеологічні звороти як члени речення
-
Утворюємо фразеологічні одиниці
-
Тлумачимо маловідомі слова у фразеологізмах
-
Значення фразеологізмів
-
Доповнюємо фразеологічні вислови
-
Фразелогізми-синоніми/антоніми
-
Утворюємо синонімічні ряди фразеологізмів
Розширення словникового запасу
Визначення або уточнення значення невідомих і багатозначних слів і фраз, використовуючи контекст, аналізуючи складові тексту. Демонстрація розуміння образної мови, словосполучень та нюансів у значенні слів. Використання такої кількості слів та фраз, яка є достатньою для читання, писання, слухання текстів відповідно до віку; демонстрація вміння з’ясовувати значення невідомого терміна, важливого для розуміння або висловлення думки.
-
Правопис префіксів
-
Досліджуємо форми слів і спільнокореневі слова
-
Розрізняємо слова за наявністю закінчення
-
Розрізняємо основи за кількістю коренів
-
Досліджуємо словотворчі морфеми
-
Визначаємо твірну й похідну основи
-
Досліджуємо спільнокореневі слова
-
Досліджуємо неморфологічні способи творення слів
-
Досліджуємо морфологічні способи творення слів
-
Утворюємо назви осіб за національністю і територіальною ознакою
-
Творення відносних прикметників
-
Творення присвійних прикметників
-
Утворюємо імена по батькові
-
Стилістичне використання засобів словотвору
-
Словотвірний розбір слова
-
Заміна слів іншомовного походження українськими відповідниками
-
Тлумачимо пароніми
-
Тлумачимо маловідомі слова у фразеологізмах
-
Значення фразеологізмів
-
Визначаємо правдивість тверджень
-
Досліджуємо спільнокореневі слова
-
Стилістичне використання засобів словотвору
-
Утворюємо словосполучення в залежності від лексичного значення слів
-
Об'єднуємо слова у лексико-семантичні групи
-
Розрізняємо однозначні/багатозначні слова
-
Розрізняємо пряме й переносне значення слів
-
Розрізняємо словосполучення з омонімами та багатозначними словами
-
Повні та часткові омоніми
-
Омофони й омографи
-
Синонімічні ряди
-
Синонімічні властивості перифразів
-
Заміна слів іншомовного походження українськими відповідниками
-
Тлумачимо пароніми
-
Власне українська лексика
-
Активний і пасивний запас лексики
-
Фразеологічні звороти як члени речення
-
Утворюємо фразеологічні одиниці
-
Тлумачимо маловідомі слова у фразеологізмах
-
Значення фразеологізмів
-
Доповнюємо фразеологічні вислови
-
Фразелогізми-синоніми/антоніми
-
Утворюємо синонімічні ряди фразеологізмів
-
Розрізняємо різновиди метафор
-
Досліджуємо порівняння
-
Досліджуємо гіперболу і літоту
-
Вибираємо речення з інверсією
-
Визначаємо оксиморон
-
Досліджуємо алітерацію і асонанс
-
Вибираємо речення з епітетами
-
Досліджуємо тавтологію
-
Визначаємо перифраз
-
Складаємо тексти заданих типів
-
Виділяємо речення, які не відповідають стилю уривка
-
Доповнюємо документ ділового стилю
-
Шукаємо невідповідні слова й визначаємо вид документа
-
Визначаємо зайве в конспекті
-
Вибираємо речення, які містять антитезу
-
Аналізуємо прослуханий текст
-
Визначаємо тематичне твердження
-
Складаємо план почутого тексту
-
Слухаємо текст та аналізуємо його
-
Розбираємо інтерв'ю за типами мовлення
-
Складаємо тексти заданих типів
-
Теоретична вікторина «Стилі мовлення»
-
Визначаємо стилі синтаксичних одиниць
-
Визначаємо стилі мовлення та тем уривків
-
Виділяємо речення, які не відповідають стилю уривка
-
Доповнюємо документ ділового стилю
-
Шукаємо невідповідні слова й визначаємо вид документа
-
Вибираємо види творів, у яких реалізується стиль мовлення
-
Складаємо та характеризуємо діалог
-
Визначаємо зайве в конспекті
-
Вибираємо тези до статті
-
Вибираємо жанри творів за описом
-
Відновлюємо порядок речень у тексті
-
Визначаємо тему тексту за ключовими словами та фразами
-
Вибираємо ключові слова до тексту
-
Вибираємо заголовок тексту
-
Відновлюємо деформований текст
-
Відновлюємо порядок абзаців у тексті
-
Визначаємо порушення ознак тексту
-
Визначаємо, що передає заголовок тексту
-
Визначаємо частину тексту, яка відсутня
-
Розставляємо абзаци в тексті
-
Визначаємо кількість мікротем
-
Відновлюємо план тексту
-
Визначаємо засоби поєднання речень у тексті
-
Вибираємо засоби поєднання речень у тексті
-
Визначаємо вид міжфразового зв'язку
-
Аналізуємо прослуханий текст
-
Вибираємо тему та основну думку тексту
-
Визначаємо тематичне твердження
-
Визначаємо лексичні засоби міжфразового зв’язку в тексті
-
Визначаємо структуру тексту
-
Визначаємо виражально-зображувальні засоби
-
Складаємо план почутого тексту
-
Слухаємо текст та аналізуємо його
